تهران- ایسکانیوز: زارع گفت: یکی از دلایلی که منجر به تحقیق و تفحص از صنعت بیمه شده را می توان عملکرد صاحبان این صنعت در کسب سود دانست زیرا در پرونده های مربوط به تعیین میزان خسارت، منافع شرکت جای مشتری مداری را گرفته است.


رحیم زارع یکی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه با تاکید بر عملکرد شرکت های بیمه ای به ایسکانیوز گفت: ابهامات زیادی در میزان و شیوه کسب درآمد شرکت های بیمه ای و نمایندگی های آنان وجود دارد که نیازمند شفاف سازی است.


نماینده مردم آباده در خانه ملت ادامه داد: به عنوان مثال بازرسان در تعیین خسارت از مواد و تبصره هایی خاص استفاده می کنند تا مبلغ خسارت پرداخت شده کم و کمتر شده تا منفعت شرکت در آن لحاظ شود و این یعنی سرازیر شدن پول از جیب مشتری به شرکت بیمه .


وی با اشاره به حضور بازاریابان بیمه ای به صورت واسطه ای در نمایندگی های بیمه افزود: معادل 99 درصد از نمایندگی های شرکت های بیمه دارای بازاریابانی هستند که تنها با داشتن روابط می توانند؛ جذب مشتری کنند. این اشخاص هیچگونه تخصصی در علم بیمه نداشته و به خود این اجازه را می دهند که هر مبلغی را برای رشته بیمه مورد نظر اعلام کنند تا سود خود را در اولویت قرار دهند.


زارع اضافه کرد: این بازاریابان غیر رسمی به جهت داشتن روابط خاص با بیمه شونده، همواره مورد عنایت نمایندگی های بیمه ای قرار می گیرند، زیرا روابط آنها سود را برای فعالان صنعت بیمه به همراه می آورد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ابهامات ایجاد شده در قراردادهای منعقد شده توسط بازاریابان غیر رسمی در صنعت بیمه گفت: این اشخاص یا تعداد قراردادهای بسیاری را منعقد می کنند و یا به انعقاد 3 الی 4 قرارداد اما پرسود در سال اکتفا می کنند که بدون نظارت شرکت و نمایندگی بیمه مورد نظر منعقد می شود.


وی اعلام کرد: هم اکنون یکی از موارد تحقیق و تفحص از شرکت های بیمه مربوط به حضور و فعالیت این اشخاص و همچنین نوع و میزان آورده آنها است.

کد خبر: 79028

وب گردی

وب گردی