موضوع بورسیه های غیرقانونی بحث داغ حوزه آموزش عالی کشور است و بر اساس اطلاعاتی که از یک منبع آگاه در اختیار ایسکانیوز قرار گرفته به زودی پرونده افرادی که از رانت های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرده اند و بر خلاف قوانین آموزشی و عدالت آموزشی از امکانات دانشگاهی بهره برده اند، در اختیار نهاد های نظارتی قرار خواهد گرفت.

 

گفته می شود عده ای از کسانی که از امتیاز بورسیه های غیر قانونی در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرده اند، در حال حاضر در این دانشگاه به ادامه تحصیل می پردازند و نهادهای نظارتی مشغول بررسی پرونده تحصیلی این افراد هستند.این دانشجویان هیچ سابقه قبولی در مرکز آزمون این دانشگاه را ندارند و در دوره مدیریت قبلی دانشگاه بدون شرکت در فراخوان عمومی در دوره دکتری مشغول تحصیل شده اند.

 

با توجه به اینکه مهم ترین اصول ورود به دانشگاه ، رقابت و شرکت در فراخوان عمومی سنجش و پذیرش بر اساس شرایط مساوی با دیگران است، افرادی که بدون شرکت در فراخوان عمومی و در شرایط نابرابر با دستورات خاص در دوره مدیریت قبلی به دانشگاه وارد شده و مشغول تحصیل هستند بر اساس مقررات آموزش عالی کشور حق ادامه تحصیل ندارند.

یک منبع آگاه در حوزه آموزش عالی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایسکا نیوز خبر داد که به زودی از ادامه فعالیت آموزشی این افراد از طریق مبادی قانونی جلوگیری می شود. گفتنی است تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از این پس در دوره دکتری از ثبت نام افرادی که سابقه قبولی در مرکز آزمون دانشگاه را ندارند، خودداری خواهند کرد.
کد خبر: 79308

وب گردی

وب گردی