تهران-ایسکانیوز،پلاس+/ شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور بانوان در گفتگو با خبرگزاری ایسکانیوز به بیان اهمیت حضور زنان در پست های مدیریتی پرداخت و گفت:«همانطور که همه ما می دانیم نقش بانوان در حوادث و اتفاقات کشور غیرقابل انکار است. در حالی که امروزه در تمامی جهان بحث توسعه مطرح است, می بینیم که نقش زنان در بحث توسعه چقدر مورد توجه قرار می گیرد. این مساله را می توانیم از برگزاری سمینارهای متعدد در خصوص جایگاه زنان متوجه شویم.اما نمی توانیم منکر این موضوع بشویم که در تمام مدت نقش خطیرزنان به عنوان نیمی از جمعیت جهان نادیده گرفته شده و همین امر بیانگر نابرابری های جنسی و اجتماعی است.»

او افزود : «همه ما می دانیم که جوامع از عدم حضور درست زنان در موقعیت های مختلف چه ضربه های جبران ناپذیری دیده است. و با دیدن این مسائل و مشکلات باید در صدد رفع این نقیصه بر بیاییم. اما برای رفع این مساله نیازمند ان هستیم که زنان را در تصمیم گیری های سطوح مختلف جامعه سهیم کنیم.این مساله باعث موفقیت های چشمگیری در جامعه می شود و می توان نمونه بارز آن را می توان در کشورهایی چون فنلاند و دنمارک دید که بیش از 40 درصد موقعیت های تصمیم گیری در اختیار زنان است.»

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان با ابراز نگرانی درباره وضعیت مدیریتی زنان در کشورهای در حال توسعه افزود:«اما متاسفانه باید بگویم در کشور ما تنها تداد محدودی از پست های مدیریتی در دست زنان است و درصد کمی از مشاغل مدیریتی به آن ها اختصاص یافته است.ما با دریافت این حقیقت و وجود نابرابری های مدیریتی ر شغل های گوناگون و با توجهبه اینکه جمع کثیری از افراد دانشگاهی را زنان تشکیل می دهند در صدد هستیم که این مشکل را مرتفع کنیم.»

مولاوردی در پایان تاکید کرد:«باید گفت که کشور ما به مدیریت و تصمیم گیری زنان و توانمندی های آن ها به سختی نیازمند است.چرا که مدیریت و تصمیم گیری های زنان یکی از پیش نیازهای توسعه پایدار است. در کشورهایی که فرصت های تصمیم گیری میان زنان و مردان منصفانه تقسیم نشده،فرآيند توسعه آن گونه كه انتظار داشته‌اند موفق نبوده است. تداوم و شتاب توسعه هنگامي رخ خواهد داد كه زن و مرد و دوشادوش يكديگر مسئوليت توسعه را بر عهده بگيرند.از طرف دیگر کسب مشاغل مدیریتی توسط زنان می تواند به بازشناسی توانایی آن ها کمک موثری باشد و بحث بازتولید اعتماد به نفس را زنانی که همیشه زیر سئوال بوده اند مطرح م کند.علاوه بر اين، رشد دختران و زنان تحصيل كرده دانشگاهي و پيشي گرفتن آنان از مردان جامعه در چند ساله اخير نمود پيدا كرده است كه لزوم بحث مديريت زنان را بيش از پيش مطرح مي‌سازد.»

 
کد خبر: 79491

وب گردی

وب گردی