تهران- ایسکانیوز:  سلمان قادری، نایب رییس هیات کشتی مازندران از علیرضا رضایی دلگیر است. بعد از شکست رضا یزدانی، کشتی‌گیر 97 کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان، مدیر تیم‌های ملی از او انتقاد کرد. رضایی به ایسکانیوز گفته بود که یزدانی در رقابت‌های ازبکستان کم کاری کرده است. حالا قادری در گفت‌وگو با ایسکانیوز از رضایی انتقاد می‌کند. یزدانی از کشتی‌گیران محبوب مازندرانی است و قادری انتظار نداشته فدراسیون کشتی او را زیرسوال ببرد:« برای رضایی متاسفم که این حرف را زده. مگر می‌شود کشتی‌گیری که به مسابقات قهرمانی جهان رسیده است و سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را هم دارد، کم فروشی کند؟ یزدانی اگر کم کاری می‌کرد، با آبروی خودش بازی می‌کرد.»

یزدانی در مسابقات ازبکستان ضعیف ظاهر شد و خوب کشتی نگرفت. قادری دلیل این اتفاق را اینطور توضیح می‌دهد:« در کشتی بحث برد و باخت همیشه وجود داشته است. کشتی ورزش رکوردی نیست که همیشه نتیجه را بتوانی از قبل پیش بینی کنی. در یک مسابقه بدنت کم می‌آورد یا کشتی قفل می‌شود و می‌بازی. خوشبختانه همه اعضای فدراسیون و کادر فنی خودشان کشتی گیر بوده‌اند و تجربه برد و باخت دارند و باید این مسایل را درک کنند.»

بعد از شکست یزدانی این شائبه به وجود آمد که شاید او همه توانش را رو نکرده تا در بازی‌های آسیایی با اطمینان بیشتری برای مدال طلا کشتی بگیرد. قادری این احتمال را هم رد می‌کند:« نه چنین چیزی وجود ندارد. اگر او قبول کرده که در هر دو مسابقه کشتی بگیرد، توانش را در خودش دیده.» با این حال نایب رییس هیات کشتی مازندران، تصمیم فدراسیون مبنی بر اعزام کشتی‌گیران جهانی به بازی‌های آسیایی را منطقی نمی‌داند:« مسئولیت این کار با فدراسیون و کادر فنی تیم ملی است و حتما فکر کرده‌اند این کار جواب می‌دهد که این تصمیم را گرفته‌اند اما بهتر بود که دو تیم تشکیل می‌دادند.» از تیمی که به مسابقات جهانی رفت، قرار است رضا یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور و حسن رحیمی به بازی‌های آسیایی بروند. بازی‌های آسیایی اینچئون از روز 28 شهریورماه شروع می‌شود و  مسابقات قهرمانی جهان هم هنوز به پایان نرسیده. فاصله کم این دو مسابقه و وزن کم کردن‌ها بدیهی است که به ضرر این سه تمام شود. قادری می‌گوید:« یزدانی خیلی وزن کم نمی‌کند اما رحیمی و اسماعیل‌پور وزن کم می‌کنند و به مشکل می‌خورند. آنها فداکاری کرده‌اند که می‌خواهند به بازی‌های آسیایی هم بروند.»

از نظر قادری کشتی‌گیران فداکاری کرده‌اند اما فدراسیون با انتقاداتی که از آنها کرده، قدردان نیست:« سال قبل تیم قهرمان شد و همه گفتیم عالی بود. الان هم نایب قهرمان شدیم. دومی جهان که مقام بدی نیست. قرار نیست که هر سال ما قهرمان شویم. حالا یکی دو کشتی گیر هم باخته‌اند که البته می‌توانستند مدال بگیرند ولی قرار نیست که زمین و زمان را به هم بریزیم.»
کد خبر: 79553

وب گردی

وب گردی