رئیس دانشگاه تهران: ضرورت استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها برای رفع چالش‌های کشور

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آینده، بر ضرورت به کارگیری توانمندی علمی دانشگاه‌ها برای رفع چالش‌های کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با کمک پایان‌نامه‌های دانشجویی راهکارهای علمی برای رفع مشکلات فعلی کشور ارائه کنند. بنابراین از دولت آینده می‌خواهیم در تصمیم‌گیری‌های خود به این توانمندی دانشگاه‌ها توجه کند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود نیلی احمدآبادی با اعلام این مطلب اظهار کرد: متاسفانه امروزه کشور ما با چالش‌های بزرگی در حوزه‌های آب، اشتغال، محیط زیست و فقر مواجه است که اگر حوزه علم به طور مستقیم برای حل این مسائل وارد نشود، رفع این مشکلات بسیار دشوار خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های لازم در دانشگاه‌های کشور برای ارائه راهکار رفع چالش‌های جامعه وجود دارد، گفت: آمار بالای دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری بخصوص در دوره دکتری فرصت بسیار خوبی برای استفاده از توانمندی‌های علمی این دانشجویان در رفع چالش‌های کشور است چراکه هر تحقیق و پایان نامه‌ای که آنها انجام می‌دهند، در صورت کاربردی شدن می‌تواند در حل مشکلات کارساز باشد.

رئیس دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: از دولت آینده می‌خواهیم هر تصمیم اقتصادی یا برنامه توسعه‌ای در کشور که برای رفع چالش‌های جامعه به کار می‌گیرند به‌گونه‌ای به توانمندی دانشگاه‌ها متکی باشند و همینطور مسائل کشور را با توانمندی‌های مراکز علمی به صورت پیوسته ببینند تا با کنار هم قرار دادن آن چالش ها در کوتاه‌ترین زمان و به کیفی‌ترین شکل مسائل را رفع کنند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 799807

وب گردی

وب گردی