آیت‌الله اراکی: "ولایت فقیه" استحکام‌بخش دین الهی و اساس جامعه ما است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه "ولایت فقیه" استحکام‌بخش دین الهی و اساس جامعه ما است گفت: مسئله فلسطین و مسئله قدس نماد حمایت از همه مستضعفین و نماد مقابله با استکبار جهانی است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محسن اراکی ظهرامروز در پایان راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع مردم شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس با اشاره به آموزه‌های قرآنی اظهار داشت: در قرآن 2 جریان مداوم در طول تاریخ مورد اشاره قرار گرفته است، یکی جریان جریانی است که قرآن از آن به حریان اسلام تعبیر می‌کند که همه انبیا نسل به نسل همین راه را طی کرده‌اند.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) وقتی به فرزند خود فرمود که فرزندم در خواب دیدم که تو را ذبح می‌کنم، فرزندش گفت پدر آنچه به تو دستور رسیده اجرا کن و مرا از صابران می‌یابی و وقتی این 2 فرد، ثبات خود را بر خط اسلام نشان دادند آنجا بود که خداوند به ابراهیم(ع) ندا داد به دستور الهی عمل کردی.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اسلام در یک کلمه پذیرش حاکمیت خدا در تمام شؤون زندگی است و طبق اسلام فرمان از آن خدا است و در قرآن آمده که خدا یکی است و فرمان دهند یکی است و مُلک را متعلق به کسی می‌داند که شایسته باشد.

آیت الله اراکی اضافه کرد: همه ادیان مسئله حاکمیت خود و انحصار حاکمیت را برای خداوند بیان می‌کنند و اسلام را در پذیرش این حاکمیت معین و مشخص می‌کند و در مقابل فرمان الهی فرمان دیگری وجود دارد که هوای نفسانی است.

وی ادامه داد: یک خدای حقیقی و راستین و آفریننده جهان وجود دارد و یک خدای هوای نفسانی که فرمانبری آن با خداوند و دین الهی سنخیتی ندارد و هر فرمانروایی که از سوی خدا اذن فرمانروایی نداشته باشد، استکبار است.

در نظام الهی ما فرمانروایی از آن خداوند متعال است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فرمانروایی در دنیا گفت: فرمانروایی از آن شخصی است که با فرمان او انسان خلق شده و تنها کسانی می‌توانند بر انسان‌ها فرمانروایی کنند که از سوی فرمانروای آفرینش هستی یعنی خدای عزوجل اذن و اجازه داشته باشند.

آیت الله اراکی بیان کرد: امروز امام زمان(عج) از سوی خداوند برای فرمانروایی ما تعیین شده است و ولی فقیه از سوی امام عصر(عج) مجاز به فرمانروایی است و این اساس استحکام جامعه ما است.

وی بیان کرد: امروز اقتدار ما به این است که حاکمیت را از آن خدای بزرگ دانسته و سپاهیان و نظامیان و بسیجیان ما لشگر و فرمانبران خداوند هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تلاش عده‌ای برای آسیب به انقلاب و نظام گفت: کسانی که می خواهند به انقلاب و دین و ملت و کشور ما صدمه بزنند قصد دارند تا این گوهر خداوندی را از دست ما بگیرند و به آنچه که ما به آن افتخار می‌کنیم و قدرت خود را از آن به دست می‌آوریم، ضربه بزنند.

آیت الله اراکی ادامه داد: مردم نقشی مهم در این حاکمیت الهی دارند، در این نظام فرمانروایی از آن خداوند متعال است و اگر مردم فرمانبری الهی نکنند و فرمان خدا بر جامعه اطاعت نشود نمی‌توان نام آن را جامعه الهی خطاب کرد.

وی افزود: هر حکومتی دو موجودیت دارد یکی اطاعت و فرمانبری مردم از خدا و حکومت الهی و دیگری فرمانبری طاغوت، اگر مردم فرمانبری طاغوت را پذیرفتند از فرمانبری خداوند سرپیچی کرده اند و در واقع دو عنصر مشروعیت و موجودیت برای حاکمیت وجود دارد که اگر فرمانروا الهی باشد بر دوش مردم مسئولیتی است که از این فرمانروای الهی تبعیت کنند که اگر از آن تبعیت نکنند جور و ظلم و تعدی و طاغوت بر آنها چیره می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: قانون اساسی ما نقشه این حاکمیت الهی را در یک نظام مستحکم و معقول و منطقی ترسیم ساخته که بر مبنای نظام ولایت فقیه است به طوری که ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس نیز با تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا می‌نند.

آیت الله اراکی عنوان کرد: از خداوند متعال مسئلت داریم تا با ظهور امام زمان(عج) بر جامعه اسلامی وحدت و یکپارچگی را حاکم کند تا در برابر فرمانروایان غیرالهی و استکبار ایستادگی کنیم و حکومت جهانی دور از ظلم و برمبنای عدل برقرار شود.

جنگ ما در دنیا و جنگ همه اهل دین، جنگ بین حاکمیت الهی و استکباری است

وی ادامه داد: جنگ ما در دنیا و جنگ همه اهل دین، جنگ بین حاکمیت الهی و استکباری است و امروز ما در روز جهانی قدس فریاد برآوردیم که تابع فرمان خداوند متعال هستیم و فرمانبرداری مستکبران را نمی‌پذیریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اتفاقات در منطقه گفت: آنچه در قدس و فلسطین و یمن و سوریه و عراق از کشتارها و پدیده‌های تروریستی و ظالمانه به وقوع می‌پیوندد، ناشی از وجود فرمانروایان غیرخدایی و تسلط آنها بر مردم است.

وی تصریح کرد: مستکبران با فریب، اعمال زور و زر و تزویر بر مردم مسلط شده در حالی که انبیا و اولیای الهی از سبب و برهان بهره‌مندند و ابزار آنها تبیین است و امروز انتظار امام زمان کشیدن و منتظر بودن به معنای آن است که زمینه را برای پذیرش فرمانروایی الهی امام عصر(عج) فراهم کرده و جامعه جهانی را نیز برای این موضوع اساسی و مهم آماده کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی روز قدس تجلی اعلام آمادگی مردم برای پذیرش فرمانروایی خداوند متعال است و مهمترین چیزی که در این جمع عظیم ابراز می‌کنیم جان ما برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری آماده است.

آیت‌الله خاطرنشان کرد: امروز جنگ، جنگ بین استکبار و حاکمیت خداوند است و معنی انتظار این است که زمینه را در جامعه امروز انسانی برای پذیرش فرمانروایی الهی فراهم کردند.

301

کد خبر: 800016

وب گردی

وب گردی