توجه ویژه به کیفیت آموزش و تحقیقات، مطالبه جامعه علمی از دولت دوازدهم

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم،گفت: توجه ویژه به کیفیت آموزش و تحقیقات، مطالبه جامعه علمی از دولت دوازدهم است.

به گزارش ایسکانیوز، شایان شامحمدی اظهار کرد: پیگیری خواسته‌های عموم مردم و دانشگاهیان باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار داده شود.

وی توجه ویژه به کیفیت آموزش و تحقیقات را مطالبه جامعه علمی از دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: اجرای قانون اساسی به ویژه در زمینه آزادی بیان، اجرای حقوق شهروندی و افزایش حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها نیز انتظارات جامعه علمی از دولت آینده است.

شامحمدی ایجاد زمینه‌های دیپلماسی علمی با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان، حمایت از برنامه‌های کارآفرینی دانشگاه و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی را از راهکارهای مناسب برای پیشرفت علمی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای پیشرفت علمی لازم است بیش از پیش از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به راه‌اندازی اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه شهرکرد، تصریح کرد: به منظور توسعه کارآفرینی و اصولاً اقتصادی در دانشگاه، نیازمند وضع قوانین جدید هستیم که مجلس باید در این زمینه حمایت لازم را به عمل آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه بکارگیری مدیران کارآمد در همه سطوح مدیریتی می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های علمی موثر باشد، اظهار کرد: چنانچه بودجه آموزش عالی به حد مطلوب برسد، مسلماً امکانات فرهنگی دانشجویی ورزشی به بهترین نحو تأمین و زمینه‌ساز فراهم شدن نشاط میان دانشجویان خواهد شد.

رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: رفع معضلات قانونی در زمینه مسائل رفاهی اساتید و کارکنان دانشگاه نیز می‌تواند زمینه‌ساز افزایش توسعه علمی، پیشرفت دانشگاه و افزایش نشاط میان دانشگاهیان باشد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 800127

وب گردی

وب گردی