جاسوسی هوایی غرب از روسیه بیشتر شد

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه در یک هفته اخیر 23 عملیات جاسوسی هوایی نزدیک مرزهای این کشور ثبت شده که نشان می دهد، روند رو به افزایشی پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت دفاع روسیه روز شنبه در این باره اعلام کرد: در هفت روز گذشته 10 هواپیمای آمریکایی، چهار نروژی و سه سوئدی پرواز جاسوسی ضدروسی انجام داده اند و در این مدت، فرانسه و انگلیس هم هر کدام دو بار هواپیماهای تجسسی خود را به مناطق نزدیک روسیه اعزام کرده اند.
پرتغال و ژاپن نیز هر کدام یک پرواز جاسوسی نزدیک مرزهای روسیه داشته اند.
کراسنایا زوزودا روزنامه وزارت دفاع روسیه به نقل از گزارش این وزارت خانه نوشت: هواپیماهای روسی در یک هفته اخیر 14 هواپیمای جاسوسی خارجی را رهگیری کردند.
در گزارش گفته شده است: هواپیماهای نظامی میگ-31 و سوخو-27 نیروی هوایی روسیه هواپیماهای خارجی را رهگیری کرده اند.
پیش از این حداکثر تا پنج گزارش پرواز جاسوسی هوایی غربی در هفته علیه روسیه اعلام می شد که رسیدن آن به 23 عملیات در هفت روز نشان می از افزایش چند برابری آن دارد.
تازه ترین رهگیری عملیات هوایی جاسوسی غربی 30 خرداد صورت گرفت و از ادامه پرواز دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز دریای بالتیک برای نزدیک شده بیشتر به روسیه جلوگیری شد.
آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همزمان با افزایش فعالیت های نظامی در کشورهای شرق اروپا، نزدیک سواحل روسیه در دریای سیاه و بالتیک به ویژه بر فراز استان برون مرزی کالینینگراد که یکی از راهبردی ترین مناطق این کشور از نظر نظامی است، پروازهای تجسسی زیادی انجام می دهند.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 800231

وب گردی

وب گردی