جزییات ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی / ثبت نام از 17 تیرماه

تاریخ ثبت نام، زمان بندی کلاس های درسی، تعداد واحد های مجاز و مبلغ شهریه برای ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، ترم تابستان برای آن دسته از دانشجویانی که علاقه دارند زمان تحصیل خود را کوتاه کنند و یا به دلیل حذف واحد درسی و یا مردود شدن فرصتی برای جبران می خواهند بهترین موقعیت است. در همین راستا دانشگاه آزاد در راستای استفاده بهینه از توان و قابلیت‌های منابع انسانی، صرفه‌جویی در زمان و نیز استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود اقدام به ارائه دوره تابستان در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد کرده است.

به این ترتیب ثبت‌نام دوره تابستان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از 17 تیر ماه آغاز می شود و کلاس‌های درسی نیز از 24 تیر تا 2 شهریور ماه در قالب 16 جلسه کلاسی برگزار خواهدبود. براساس بخشنامه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از این ابلاغ شده بود، زمان برگزاری امتحانات نیز از تاریخ 4 تا 9 شهریور تعیین شده است.

لازم به توضیح است بر مبنای این بخشنامه، تعداد کل ساعت‌های تدریس دروس نظری و عملی در دوره تابستان مشابه نیمسال‌های اول و دوم است و در 6 هفته آموزشی اجرا می‌شود. واحدهای دانشگاهی موظف هستند درباره واحدهای درسی ارائه شده در دوره تابستان، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. بر این اساس واحدهای دانشگاهی به گونه‌ای برای تشکیل 16 جلسه کلاس برنامه‌ریزی کنند که برای هر درس در هر هفته حداکثر سه جلسه در نظر گرفته شود.

توجه داشته باشید حداکثر تعداد واحدهای درسی دوره تابستان برای مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته 8واحد درسی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 8واحد درسی،دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دوره پیش درمانگاهی 8واحد درسی و کارشناسی ارشد دو درس جبرانی تا سقف 6 واحد خواهد بود. توجه داشته باشید بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت‌نام و برگزاری امتحان جامع در دوره تابستان برای دانشجویان دکتری تخصصی ممنوع است.

همچنین شهریه دوره تابستان برای دانشجویان دوره کاردانی، کارشناسی، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی و کارشناسی ارشد تا حداکثر 6 واحد درسی یک دوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است. در صورتی که بیشتر از 6 واحد انتخاب داشته باشند، دو سوم شهریه ثابت به علاوه شهریه متغیر هر واحد درسی است.

200/202

کد خبر: 800319

وب گردی

وب گردی