آشنایی با سومین حریف ایران/ آرژانتین؛ قهرمان آمریکای جنوبی

تیم ملی والیبال جوانان آرژانتین آخرین حریف ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های جوانان جهان است.

به گزارش ایسکانیوز، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها در گروه سوم با تیم های ایتالیا، آرژانتین و اوکراین همگروه است.

شاگردان بهروز عطایی در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی جوانان جهان باید برابر آرژانتین قرار بگیرند؛ تیمی که برای ششمین سال متوالی در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شده است. این تیم در سال 2007 مراکش، 2009 هند، 2011 برزیل، 2013 ترکیه و 2015 مکزیک در مسابقات زیر 21 سال جهان شرکت داشت.

عنوان نایب قهرمانی در سال‌های 2011 و 2015 بهترین عناوینی است که آرژانتینی‌ها در تاریخ حضورشان در این مسابقات به دست آورده‌اند.

علاوه بر این تیم ملی جوانان آرژانتین در سال 2016 به قهرمانی آمریکای جنوبی دست پیدا کرد تا به روزهای خوبش بازگردد؛ دستاوردی بزرگ که از سال 2008 به بعد به آن نرسیده بود.

«الکساندر گروسی» سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین در سال 2014 سکان‌دار هدایت تیم ملی جوانان و امیدهای آرژانتین شد و همراه این تیم در سال 2016 موفق به عنوان قهرمانی مسابقات والیبال زیر 21 سال آمریکای جنوبی شد. او همراه با تیم آرژانتین یک بار هم به بعد از تیم برزیل نایب قهرمان آمریکای جنوبی شد.

این مربی در حال حاضر به مدت یک سال است که هدایت تیم باشگاهی «گیگانس دل سره» را هم بر عهده دارد.

از جمله بازیکنان کلیدی این تیم می توان به ایگناچیو روبرتر اشاره کرد. این بازیکن پاسور اول و کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان آرژانتین محسوب می شود و عضو باشگاه سیوداد بوئنوس آیرس است. این بازیکن تاثیرگذار از سال 2015 به عضویت تیم ملی زیر 19 سال آرژانتین در آمد و به خوبی پله های پیشرفت را طی کرد.

جان مارتینز فرانچی از دیگر بازیکنان تاثیرگذار در تیم آرژانتین است. او با 19 سال سن در پست دریافت کننده قدرتی بازی می کند و در بوئنوس آیرس متولد شده است. مارتینز از سال 2013 در رده های مختلف ملی آرژانتین توپ زده و با وجود سن و سال کمش تجربه بسیار بالایی دارد.

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

جواد کریمی، علی رمضانی، رسول آقچه لی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، شایان شاهسوند، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، علی یوسف پور، طیب عینی و اسماعیل طالبی

اکبر محمدی (سرپرست)، بهروز عطایی (سرمربی) مسعود آرمات، علیرضا طلوع کیان، احمد لاهوتی (مربیان)، حسین خوریانی (آنالیزور)، مهدی احمدی (پزشک) و محمود محمدی (ماساژور) اعضای کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان هستند.

604

کد خبر: 800326

وب گردی

وب گردی