رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان: خبری از وام 300 میلیونی کسبه پلاسکو و تخفیف 9 درصدی سود بانکی آن نشد

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه هیچکدام از کسبه پلاسکو موفق به دریافت وام نشده‌اند، گفت: امکان پرداخت سود 18 درصدی برای این تولید‌کنندگان وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ مجتبی درودیان با بیان اینکه کسبه پلاسکو هنوز موفق به اخذ وام نشده‌اند گفت: در مورخ 95.11.9 در کارگروه دولت مصوب شد تا به کسبه پلاسکو تا سقف 300 میلیون تومان وام پرداخت شود.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان افزود: در آن جلسه بانک‌های تجارت و پارسیان به عنوان بانک‌های عامل تعیین شدند و مصوب شد تا وام با سود 18 درصد به این افراد پرداخت شود.

وی بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی که کسبه پلاسکو پس از تخریب ساختمان و آتش‌سوزی با آن مواجه شدند در کارگروه دولت که در ماه‌های پایانی سال 95 برگزار شد مصوب شد 9 درصد از سود وام را سازمان برنامه و بودجه 9 درصد بقیه را خود کسبه پرداخت کنند.

درودیان با بیان اینکه اما متاسفانه هنوز کسبه پلاسکو برای دریافت وام مذکور در ابهام بسر می‌برند، گفت: در جلسه‌ امروز اتاق اصناف ایران پس از قرائت گزارش هیئت دولت بیان شد که در هیچ جای مصوبه قید نشده که 50 درصد سود تسهیلات بر عهده سازمان برنامه و بودجه است بلکه این 50 درصد استمهالی است که برای کسبه در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: این بلاتکلیفی در حالی است که قرار بود ظرف 3 هفته وام مذکور به کسبه پلاسکو پرداخت شود.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: قطعا با سود 18 درصد کسبه پلاسکو قادر به اخذ وام مذکور نیستند چرا که این افراد تولید کننده واقعی هستند و پرداخت چنین سودی هم برای آنها ممکن نیست.

منبع: فارس

402

کد خبر: 800330

وب گردی

وب گردی