دو نمایشنامه در یک کتاب منتشر شد

نمایشنامه های "هتلی ها و عامدانه عاشقانه قاتلانه" به قلم ساناز بیان به تازگی توسط نشر قطره راهی بازار نشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب "هتلی ها و عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" دو نمایشنامه از ساناز بیان است . این کتاب یک درام رئالیستی مدرن و یکی از نادرترین آثار ملی معاصر ما در حوزه درام و نمایش است. این نمایشنامه ها با احساس تعهد و درکی عمیق نسبت به وظیفه، نقش همیشگی و بعضا فراموش شده تئاتر در فراهم کردن فضای گفت و گو، نه تنها میان صحنه و مخاطب بلکه در گسترده اجتماعی و ملی پدید آمده است. این کتاب در فضای کنونی حاکم بر صحنه های تئاتر ما، به عنوان نمونه ای راه گشا قابل بررسی و مطالعه است.

در پشت جلد کتاب آمده است:

حمیدرضا صدر روزنامه‌ شرق: سه ضربه مشت از روبه‌رو (درباره‌ی نمایش عامدانه...)، در پس این نمایش صدای شاعری می‌آید که تباهی و بی‌خبری دنیایی را ملامت می‌کند که می‌داند دستش به جایی نمی‌رسد، مثل شخصیت‌هایش.

خسرو نقیبی روزنامه‌ هفت صبح (درباره‌ی نمایش عامدانه...): کنجکاوانه، خلاقانه، زنانه...

لیلی گلستان روزنامه‌ی شرق (درباره‌ی عامدانه...) آن شب از لذت کمال این نمایش‌نامه بسیار به هیجان آمده بودم که مگر کار هنر همین نیست؟ همین که تأثیر بگذارد و حس‌هایت را به هم بریزد و به هیجان بیایی؟ دست مریزاد.

گفتنی است؛ نمایشنامه "هتلی ها" قبل از انتشار، سال 94 در تماشاخانه ایرانشهر به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ به روی صحنه رفت. "هتلی‌ها" درباره خاطرات کودکی ساناز بیان است و از وقایع دهه 60 ، تحرکات سیاسی، ورشکستگی‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی و جنگ‌زدگی مردمان جنوب و خوزستان حکایت می کند.

نمایشنامه "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه" به کارگردانی و نویسندگی ساناز بیان در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، در بخش مسابقه ایران برگزیده شد و این نمایش از سه زن متهم به قتل می‌گوید.

این کتاب در قطع رقعی ، 144 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات قطره منتشر شده است.

502

کد خبر: 800348

وب گردی

وب گردی