سرنوشت ابوبکر البغدادی به زودی مشخص می شود

منابع محلی عراقی در استان نینوا گفتند که تروریست های داعش اطلاعیه هایی را در مساجد تلعفر پخش کرده اند که در آن ها از طرفداران شان می خواهند منتظر بیانیه ای در باره سرنوشت ابوبکر البغدادی باشند.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه خبری روسی استپوتنیک روز شنبه نوشت، رسانه های جمعی به تازگی به سرنوشت ابوبکر البغدادی سرکرده تروریست های داعش پرداخته اند و برخی از این رسانه ها احتمال بسیار داده اند که وی در حمله هوایی روسیه کشته شده است .
در همین حال برخی پیش بینی کرده اند که البغدادی هنوز زنده است و در خاک عراق و سوریه تردد می کند.
یک منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت :‌ هنوز از ماهیت بیانیه ای که داعش قصد دارد آن را منتشر کند چیزی معلوم نیست، ولی حالت سردرگمی در میان تروریست ها به خوبی آشکار است و گویا سخن از کشته شدن البغدادی به واقعیت تبدیل شده است .
وی گفت که به زودی خبر کشته شدن و یا تکذیب آن در روزهای آینده مشخص می شود.
منطقه تلعفر یکی از مناطق بزرگ در استان نینواست که از مهمترین سنگرهای تحت کنترل تروریست های داعش از سال 2014 تاکنون به شمار می رود.
خبرگزاری 'رویترز ' نیز روز گذشته نوشت: در صورتی که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به هلاکت رسیده باشد، دو معاون وی که از افسران بعثی هستند از شانس بالایی برای جانشینی وی برخوردارند.
رویترز دیروز جمعه نوشت: هر چند کارشناسان امور گروه های تندرو جانشین معینی برای البغدادی در نظر ندارند؛ اما دو معاون وی با نام های 'ایاد العبیدی' و 'ایاد الجمیلی' گزینه های اصلی برای جانشینی البغدادی هستند.
العبیدی که دهه پنجم عمر خود را سپری می کند به عنوان وزیر جنگ (داعش) فعالیت داشته است. الجمیلی نیز که اواخر دهه چهارم عمر خود را سپری می کند رئیس دستگاه امنیتی داعش است.
هشام الهاشمی کارشناس داعش در این باره می گوید: هر چند الجمیلی، به کهنه کار بودن العبیدی اقرار دارد، اما البغدادی هنوز هم جانشین از قبل تعیین شده ای ندارد ؛ با توجه به شرایط ممکن است هر یک از العبیدی و الجمیلی جانشین وی شوند.

ایرنا

کد خبر: 800368

وب گردی

وب گردی