پیام علی مرادخانی  برای دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

علی مرادخانی  به دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

به گزارش ایسکانیوز در متن پیام علی مرادخانی آمده است:

و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا )قرآن کریم(

فرهنگ و هنر از شاخص‌ترین وجوه تشخیص و تمایز و معرّف اعتبار و هویت اقوام و ملل است . در جهان فعلی که جریان حاکم بین‌المللی درصدد حذف یا هضم خرده فرهنگ‌ها در فرهنگ غالب و مترصد سلطه فرهنگی نظام واحد جهانی است، حفظ میراث گرانقدر فرهنگی و هنری و توجه به سنت‌ها و آیین‌های ملی و بومی، خطر بحران هویت را زایل و به دوام و قوام استقلال فرهنگی ملت‌ها کمک می‌نماید.

جشنواره موسیقی نواحی با چنین دیدگاهی شکل یا فته و اکنون با گذر از ده سال تجربه به درخت تناوری تبدیل گردیده که از برکات آن، رهپویان هنر و علاقمندان به موسیقی اصیل بهره می‌برند و هر سال از اقصی نقاط کشور با کوله باری از اندوخته های ارزشمند گرد هم آمده و رقابتی تحسین برانگیز را به نمایش می‌گذارند.

استان کرمان که سال ها با آغوش باز پذیرای هنرمندان والا مقام موسیقی مقامی و نواحی بوده و اکنون نیز میزبان دهمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی است. بی‌گمان موسیقی نواحی در زمره انواع موسیقی اصیل و ریشه دار ایران اسلامی است که در لایه‌ها و سطوح مختلف آن می‌توان اصالت، معرفت و معنویت را به گوش جان شنید و از نغمات روح بخش آن بهره‌ای کامل برد.

ضمن تبریک به همه برگزیدگان از عموم دست اندرکاران جشنواره دهم موسیقی نواحی ایران به ویژه هنرمندان عزیز، هیأت محترم داوران و دبیر محترم جشنواره تشکر می‌نمایم و از خداوند متعال، توفیق دست‌یابی به اهداف والای جشنواره و تداوم و تعالی این رویداد بزرگ هنری را مسألت دارم.


علی مرادخـانی
معاون امور هنری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

کد خبر: 800374

وب گردی

وب گردی