جلالی: حاکمیت با بهره‌گیری از ظرفیت اصناف سیاست‌هایش را برای مردم تبیین کند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت که حاکمیت با بهره گیری از ظرفیت اصناف می‌تواند سیاست های خود را برای افکار عمومی تبیین کند که این گذرگاه مطمئنی برای این هدف است.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم جلالی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و اتاق اصناف ایران گفت:‌ مرکز پژوهش ها آمادگی این را دارد که از همه ذی نفعان در امر قانونگذاری استفاده کند که برای این هدف مرکز پژوهش ها از مراکز بسیار مهم در کشور به شمار می آید.

وی با بیان اینکه قدر و منزلت اصناف کشور به خوبی تبیین نشده است، گفت:‌ اصناف بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد کرده و همواره نقش موثری در داخل کشور داشته است. واحدهای صنفی کسانی هستند که در تحولات کشور قبل و بعد از انقلاب نقش بسیار موثر و ارزنده ای داشته و مورد اعتماد و اتکای مردم بودند. این قشر بیشترین ارتباطات را با مردم داشته که به همین دلیل می توان از اصناف به عنوان یک فرصت برای کشور استفاده کرد.

نماینده تهران ادامه داد: با توجه به اینکه امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است حاکمیت می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت اصناف سیاست های خود را برای افکار عمومی تبیین کند چون اصناف گذرگاه مطمئنی برای پیاده سازی این نقش هستند.

به گفته جلالی اصناف بخش مهمی از بار کشور را به دوش می کشند لذا باید در تصمیم گیری های تقنینی نیز نقش خود را ایفا کنند. طبیعتا کسانی که در هر قانونی ذی نفع هستند می‌توانند برای قانون گذاری کمک کنند. بر این اساس این تفاهم نامه به دنبال بهره مندی از چنین ظرفیت هایی است.

302

کد خبر: 800382

وب گردی

وب گردی