تهران ؛ میزبان بزرگ ترین هیات علمی و فناوری اتحادیه اروپا

دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اعلام کرد: بزرگ ترین هیئت علمی- فناوری اتحادیه اروپا شامل ۱۶ نفر از مسئولان علم و فناوری این اتحادیه و نمایندگانی از ۲۱ کشور اروپایی در روز های ۱۱ تا ۱۳ تیرماه به تهران می آیند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سالار آملی با اعلام این خبر اظهار داشت: علاقه مندی کشورهای برجسته جهانبرای ایجاد تعامل علمی با ایران با توجه به زیر ساخت های محکم و نظام آموزشی قوی و امنیتی کم نظیر در منطقه، روز به روزدر حال افزایش است.

وی افزود: جایگاه علمی اخیرایران با وجود داشتن ۱۴ دانشگاه برتر کشور در رتبه بندی جهانی تامسون رویترز و۱۸ دانشگاه در نظام رتبه بندی لایدن و اعلام پایگاه استنادی آی اس آی مبنی بروجود حدود ۱۲۰۰ مقاله پر استناد ایرانی در میان یک در صد برتر مقالات جهانی، نگاه های دانشمندان کشورهای مختلف را به سوی کشورمان جلب کرده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در ادامه گفت: هیئت اتحادیه اروپا در دو نشست متفاوت شامل کار گروه مشترک ایران – اتحادیه اروپا و یک کارگاه آموزشی دو روزه حضور فعال خواهند داشت.

بررسی امکان انجام پروژه های مشترک و تبادل استاد و دانشجو، از جمله برنامه هایی است که در این ملاقات ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

201

کد خبر: 800421

وب گردی

وب گردی