هوندا تا سال ۲۰۲۵ خودروی خودران سطح ۴ عرضه می‌کند

غول خودروسازی ژاپن آزمایش‌هایی برای رسیدن به خودروی خودران سطح ۴ انجام داده است.

به گزارش ایسکانیوز، هوندا اقدامات آینده‌نگرانه‌ای در زمینه خودروهای خودران انجام داده است؛ این شرکت قصد رونمایی از سطح ۴ خودرانی دارد. در این صورت خودرو‌های این برند توانایی انجام تمامی وظایف یک راننده را بدون دخالت انسان خواهند داشت و هوندا با این اقدام، گامی مؤثر در رسیدن به هدف آ‌ینده‌ای با جاده‌های بدون تصادف برداشته است. خودروساز ژاپنی در گذشته طرح‌های خود را برای معرفی سطح ۳ خودرانی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است که این طرح، خودرو‌های خودران در بزرگراه‌ها را شامل می‌شود. اطلاعیه جدید همه چیز را یک قدم جلو‌تر می‌برد و نشان می‌دهد که این فناوری و صنعت با چه سرعتی در حال پیشرفت است.

ایده‌ی این سطح از خودرو‌های خودران اولین بار در سال ۲۰۱۴ توسط انجمن مهندسین خودرو‌های خودران‌ (SAE) مطرح شد. با گروه‌بندی قابلیت‌های مختلف این نسل از خودرو‌ها، فریم‌ورکی حاصل می‌شود که توسعه‌دهندگان و مردم عادی می‌توانند تا زمانی که به سطح خودرانی کامل برسیم به آن مراجعه کنند. خودرانی کامل در سطح ۵ تعریف می‌شود؛ در این سطح فرمان ماشین یک گزینه دلخواه به‌حساب می‌آید و صندلی‌های خودرو می‌توانند به سمت عقب بچرخند و یک اتاق پویا را برای خودرو فراهم کنند.

در سطح ۴ که هوندا در دستور کار قرار داده‌ است، خودرو درحالی‌که نیازی به هدایت دستی ندارد، می‌تواند راننده هم داشته باشد. اتومبیل در شرایطی که با آب‌وهوای بد و موقعیت‌های غیرمعمول برخورد کند، دستیار انسانی را صدا می‌زند؛ روی‌هم‌رفته این امکانات یک خودروی خودران واقعی را تشکیل می‌دهند. دایملر و ویمو دو مثال دیگر از شرکت‌هایی هستند که خودرانی سطح ۴ را هدف قرار داده‌اند.

خودروی خودران هوندا

هوندا در این زمینه آزمایشی در یک پیست بسته انجام داده است. در این آزمایش یک خودروی خودران با حسگر‌های رادار، لیدار و چند دوربین در پیست مورد نظر برای شبیه‌‌سازی رانندگی در مسیر چند خط بزرگراه حرکت می‌کند. آزمایش دیگری هم با یک خودروی خودران بدون GPS یا لیدار و با استفاده از هوش مصنوعی و دوربین در محیط پیچیده شهری انجام گرفته و خودرو از موانع عبور کرده است. ویدیوی زیر مربوط به این تست است.

401

کد خبر: 800434

وب گردی

وب گردی