برنی سندرز و همسرش برای گرفتن یک وام دادگاهی می‌شوند

سناتور ایالت ورمونت و همسرش برای دفاع از خود در خصوص گرفتن یک وام دو وکیل استخدام کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشنگتن‌اگزمینر، پس از شکایت از همسر «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا برای گرفتن یک وامزمانیکه رئیس دانشگاه برلینگتون بود، خانواده سندرز قرار است برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شوند.

بنابر گزارش‌ها تحقیقات درباره‌ی این وام 10 میلیون دلاری که برای توسعه دانشگاه برلینگتون گرفته شده خانواده سندرز را بر آن داشته دو وکیل را به خدمت بگیرند. به گزارش پولیتیکو، «جف ویور» رئیس کمپین انتخاباتی 2016 سندرز استخدام این دو وکیل را تایید کرد.

«ریچ کسیدی» حامی قدیمی برنی سندرز که ساکن برلینگتون است از او دفاع خواهد کرد و «لری رابینز» نیز از همسر سناتور دفاع می‌کند. همسر سندرز از سال 2004 تا 2011 ریاست دانشگاه برلینگتون را بر عهده داشت اما این دانشگاه در سال 20166 به دلیل تأمین نشدن اعتبارش ورشکسته شد.

این شکایت از سوی «بردی توئنسینگ» رئیس کمپین ترامپ مطرح شده است. توئنسینگ در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز اعلام کرد: «من این شکایت را در ژانویه 2016 و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما مطرح کردم. مسئولین این تحقیقات از حزب دموکرات بودند».

همچنین نقش سناتور سندرز در گرفتن این وام بررسی خواهد شد. گفته می‌شود او از نفوذش برای تأثیرگذاری بر تصمیم بانک استفاده کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 800517

وب گردی

وب گردی