واگذاری مجوز جذب دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی به وزارت علوم

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیر دولتی گفت: جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد برای بررسی بیشتر به وزارت علوم اعطا شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی آهون منش رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیر دولتی اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته دانشگاه غیر انتفاعی برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از وزارت علوم تقاضای مجوز می کردند و در نهایت این وزارتخانه براساس ضوابط و شرایط در سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد اجازه جذب دانشجویان را به موسسات غیر دولتی اعطا می‌کرد.

وی بیان کرد: امروزه بر طبق ابلاغیه جدید وزارت علوم دانشجویان غیر دولتی که خواهان جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بوده باید در رشته مورد نظر یک دانشیار را جذب کنند تا اجازه جذب دانشجو در آن دانشگاه و یا موسسه غیر دولتی از طرف وزارتخانه صادر شود.

آهون منش تاکید کرد: زمانی که دانشجویی در دانشگاه‌های غیر انتفاعی جذب نشود امکان تربیت نیروی دانشیار در آن مراکز به دلیل وجود نداشتن مقطع کارشناسی ارشد میسر نیست و همین موضوع سبب بروز مشکلاتی در جذب دانشجو شده است.

وی ادامه داد: به همین جهت با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم هم اکنون جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های سطح یک و 2 برای برطرف شدن مشکلات در حال بررسی است.

آهون منش یاد آور شد: برخی از دانشگاه های غیر انتفاعی سطح یک و 2 با برطرف کردن نواقص موجود، مشکل جذب دانشجویان را برطرف کرده و 6 موسسه مجدد از وزارت علوم مجوز جذب دانشجو در سال تحصیلی 97-96 را اخذ کرده اند.

200

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 800526

وب گردی

وب گردی