سفیر کشور واتیکان با  رییس موسسه فرهنگی اکو دیدار کرد

بوکاردی سفیر واتیکان در ایران ضمن بازدید از موسسه فرهنگی اکو، با رییس این موسسه نیز به گفتگو نشست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی اکو، لئو بوکاردی سفیر کشور واتیکان در تهران در حاشیه دیدار با محمدمهدی مظاهری، رییس موسسه فرهنگی اکو و بازدید از امکانات موجود در این موسسه، حملات تروریستی اخیر در تهران را محکوم کرد.

بنابراین گزارش، مظاهری ضمن ابراز خوشحالی از حضور سفیر واتیکان در موسسه اکو، بیان کرد: افراط گرایی و تروریسم دو عاملی است که به اسلام و مسیحیت آسیب می رساند و برای تبیین راه کارهای مبارزه با آنها می توان از طریق برگزاری نشست های مشترک با اندیشمندان منطقه اکو و واتیکان اقدامات موثری در این خصوص انجام داد.

بوکاردی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در تهران اعلام کرد: پاپ فرانسیس نیز حملات تروریستی در تهران را محکوم و ابراز همدردی خود را با مردم ایران اعلام کرده است، وی همچنین معتقد است مبارزه با چنین اقداماتی، از طریق همکاری و همبستگی میان ملت ها امکان پذیر است.

وی در پایان ابراز خرسندی خود را جهت حضور در اکو فرهنگی بیان داشت و آمادگی کشور خود را جهت همکاری های مشترک فرهنگی اعلام کرد.

موسسه فرهنگى اکو یک نهاد بین المللى و مقر اصلى آن در تهران است و با هدف تحکیم قرابت هاى فرهنگى، هنرى، پژوهشى، ادبی و ایجاد پیوندهاى معنوى و روابط دوستانه میان ملل کشورهاى عضو اکو از سال ١٩٩٥ فعالیت خود را آغاز کرده است.

502

کد خبر: 800554

وب گردی

وب گردی