مشهد – ایسکانیوز: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهریه دریافتی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان علوم پزشكی یك چهارم شهریه دانشگاه‌های دولتی است و این در حالی است كه آنها هزینه‌های زیربنایی ندارند و از امكانات دولتی استفاده می‌كنند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ششمین جلسه هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر كشور، اظهار داشت: امیدوارم عملكرد این دانشگاه در سه استان تأثیر قابل ملاحظه‌ای در رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نقش بارگاه امام رضا(ع) در ایران اسلامی و با تأكید بر اهمیت خراسان بزرگ در تاریخ ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان باید از انوار الهی این مضجع شریف در جهت ارتقای كیفی علم و دانش بهره‌مند شود.


وی با اشاره به همسایگی خراسان بزرگ در شمال و شرق با چند كشور اظهار داشت: باید در كنار تبادلات فنی و تجاری، به تبادلات علمی نیز توجه شود و نقشه راه دانشگاه براساس سیاست‌های كلی نظام كه دانش‌محوری است، پایه‌گذاری شود.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فلسفه‌ی شكل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای انقلاب، خاطرنشان كرد: این دانشگاه براساس نیاز مردم در آن زمان به تحصیلات عالیه شكل گرفت و هم‌اكنون این نیاز به مقطع تحصیلات تكمیلی یعنی ارشد و دكترا رسیده و مردم علاقمندند كه با هزینه‌های خود درس بخوانند، چون تأثیر دانش را در زندگی فردی و اجتماعی خود می‌دانند.


رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان خاطراتی از اولین جلسه خویش با امام برای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: كمك یك میلیونی امام راحل و نفس قدسی ایشان تأثیر بسزایی در تأسیس و پیشرفت این دانشگاه داشته است.


وی با اشاره به افزایش روزافزون علاقمندان به تحصیلات تكمیلی و عدم پاسخگویی ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و آزاد به این نیاز، تصریح كرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رشد كیفی خود و افزایش تعداد رشته محل‌ها در راه جذب بیشتر متقاضی گام برداشته است.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رشد كمی دانشگاه آزاد اسلامی را مطلوب و كافی دانست و اظهار داشت: تلاش این دانشگاه توسعه كیفی است كه متأسفانه در دو سالی كه دچار تلاطم شده بود، برنامه‌های آن به تعویق افتاد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید فارغ التحصیلان دانشگاه كه دارای توانایی‌ها و قابلیت‌های فراوانی هستند، ساماندهی شوند و از ظرفیت‌های آنها كه در همه وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادها خدمت می‌كنند، به نحو احسن در زمینه پیشرفت و توسعه دانشگاه استفاده كرد.


وی توسعه حوزه علوم پزشكی در دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تأكید قرار داد و گفت: تصمیمات خوبی در این باره در هیأت امنای مركزی گرفته‌ایم كه نیازمند تلاش جدی‌تر همكاران حوزه علوم پزشكی است.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: شهریه دریافتی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان علوم پزشكی یك چهارم شهریه دانشگاه‌های دولتی است و این در حالی است كه آنها هزینه‌های زیربنایی ندارند و از امكانات دولتی استفاده می‌كنند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی همچنین باید ارتباطات بین‌المللی خود را تقویت كند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان تأكید كرد: دانشگاه آزاد اسلامی یك سرمایه ملی و متعلق به ملت ایران است و همواره در راه اسلام و پیشرفت كشور حركت می‌كند.


در آغاز این دیدار آقای دكتر حلمی نمایند تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و دكتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از برنامه‌های این دانشگاه، خصوصاً در استان خراسان ارائه کردند.


کد خبر: 80058

وب گردی

وب گردی