حجت الاسلام صدیقی: ولایت فقیه مسأله صرف سیاسی نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: ولایت فقیه مسأله سیاسی صرف نیست بلکه مسأله اخلاقی هم هست و برای ما مهمترین اصل ولایت است،

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی شامگاه شنبه در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در مسجد جامع رفسنجان اظهار کرد: امشب سلام ما را امام زمان(عج) می‌خرد و به ما نگاه می‌کند و امیدواریم مزد و اجرمان دیدار امام زمان ( عج) باشد.


وی با بیان اینکه سفره میهمانی خدا هنوز گسترده است و این سفره مخصوص میهمانی است که با سایر سفره‌های خدا تفاوت دارد، افزود: زمین و آسمان و دریا همه سفره خدا هستند اما ماه رمضان سفره ای ویژه‌ و خاص است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: صیام و قرآن کریم در سفره خدا گسترده شده که قرآن هم سفره ادب است و پیروان قرآن باید مودب باشند و نزاکت داشته باشند و کلیه جوارح شان ادب داشته باشد.

صدیقی با بیان اینکه کسی که زبانش آلوده باشد دعایش مستجاب نمی شود، ادامه داد: ادب زبان این است که با زبان انسان گناه نکند و دل بندگان خدا که حرم حق است با این زبان نشکند، گاهی با یک حرف دلی می شکند و ستون دل می ریزد و این زخم در دل می ماند و خبر ندارد که دلی که بشکند عرش خدا می لرزد، لذا بی ادبی زبان باعث می شود انسان حرم خدا را ویران کند.

وی بیان کرد: گوش هم نباید هر سخنی را بشنود گوشی که نعمت خداست باید به دنبال شنیدن صدای امام زمان(عج) باشد نه اینکه پای ماهواره‌ها بنشیند و صداهای منکر گوش دهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: یک ماه روزه گرفتیم و باید بپرسیم گوشمان را آماده شنیدن صدای امام زمان ( عج) کرده‌ایم یا خیر؟ همچنین باید فکرمان را کنترل کنیم چراکه انسان خوش‌ذات فکر بد در ذهن خود راه نمی‌دهد. فکر بد دلیل بر آلودگی فطرت است و الا در ذهن انسان فکر بد نمی‌آید.

صدیقی با بیان اینکه جوانان در دل را به روی بیگانه و نامحرم باز نگذارید و ادب دل را نگه دارید، خاطرنشان کرد: رباخواری جنگ با خداست و کسی که قرآن می‌خواند به سمت رباخواری نمی‌رود.

وی با اشاره به فضایل قرائت سوره واقعه، اظهار داشت: قرائت سوره واقعه را در شب های جمعه ترک نکنید که امام صادق(ع) فرمودند قرائت این سوره موجب می شود انسان با ولای علی(ع) از دنیا برود و این سوره انسان را بیمه می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآن در اثبات به ولایت خودکفاست، بیان کرد: با روزه‌گرفتن الگوی خود را پیدا می‌کنیم و از خودمان می‌گذریم و بت نفس را می‌شکنیم.

صدیقی در ادامه تأکید کرد: ما از آمریکا و صدام ضربه ندیدیم، جنگ تحمیلی ما را ساخت و قوی کرد و برای ما اتحاد و استکبارستیزی آورد و امروز از دشمن بیرون نباید ترسید از نفوذی و منافق درونی باید ترسید. دشمن بی‌ولایت و درونی نگرانی دارد چراکه دشمن بیرونی ضربه خود را می‌خورد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ولایت امری شوخی نیست و اینگونه نیست شخص به هر ترفندی رای آورد و بگوید ما ولی هستیم چون مردم به ما رأی دادند.

صدیقی با بیان اینکه ولایت فقیه مسأله سیاسی صرف نیست بلکه مسأله اخلاقی هم هست و برای ما مهمترین اصل ولایت است، اضافه کرد: غیر ولایت به جوانان وعده آزادی می‌دهد اما ولایت کاری می‌کند که جوان دستش از امام زمان (عج) کوتاه نشود.

302

کد خبر: 800580

وب گردی

وب گردی