دانشگاه آزاد اسلامی می تواند سیاست های کلان علم و فناوری را اجرایی کند/تولید علم و آموزش نیروهای متخصص دو رسالت مهم دانشجویان

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی به ماموریت کارآفرینی دانشگاه های نسل چهارم اشاره کرد و افزود: اگر دانشگاهی می خواهد در فضای کارآفرینی موفق باشد باید در حوزه های دانش بنیان و کارآفرینی برنامه ریزی های جدی انجام دهد. به نوعی این برنامه ریزی ها فضا و بستر جذب نخبگان و میدان دادن به نخبگان را انجام می دهد. این نوع نگاه صحیح در نهایت باعث می شود نیروهای متخصص و انقلابی و کارآمد به عنوان خروجی قرار گیرند.

وحید شورابی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره بازگرداندن اعتبار علمی به دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه ها در دنیا دو تا رسالت مهم را دارند و این دو تا را اگر نداشته باشیم دانشگاه معنا پیدا نمی کند. تولید علم و آموزش نیروهای متخصص دو رسالت مهم دانشگاه ها است که تمام دانشگاه های جهان به آن توجه دارند.

او در ادامه گفت: در کشور ما نیز علاوه بر این شاخصه ها، ویژگی تربیت نیروی انقلاب اسلامی هم باید در دستور کار دانشگاه ها نیز قرار گیرد.

دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در ادامه به تاثیر تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی برای رتبه جمهوری اسلامی ایران در رتبه علمی جهان اشاره کرد و افزود: با این وجود بعضی حواشی یک مقدار تقویت نیروی انقلابی را تحت شعاع قرار داده است. باید این هدف در دانشگاه سیستماتیک دنبال شود.

او در ادامه به ماموریت کارآفرینی دانشگاه های نسل چهارم اشاره کرد و افزود: اگر دانشگاهی می خواهد در فضای کارآفرینی موفق باشد باید در حوزه های دانش بنیان و کارآفرینی برنامه ریزی های جدی انجام دهد. به نوعی این برنامه ریزی ها فضا و بستر جذب نخبگان و میدان دادن به نخبگان را انجام می دهد. این نوع نگاه صحیح در نهایت باعث می شود نیروهای متخصص و انقلابی و کارآمد به عنوان خروجی قرار گیرند.

شورآبی در ادامه گفت: نکته دیگر این است که دانشگاه آزاد به دلیل اینکه یک دانشگاه خصوصی محسوب می شود، می تواند با ثبات مدیریتی برنامه ها و سیاست های کلان علم و فناوری را بهتر پیاده و اجرا کند. لزوم این کار وجود تعهد و تخصص است.

200/202

کد خبر: 800665

وب گردی

وب گردی