دوکتاب از نشر چشمه تجدید چاپ شدند

چاپ هفتم کتاب «من منچستر یونایتد را دوست دارم» نوشته مهدی یزدانی خرم به همراه بازنشر کتاب «ما اینجا داریم می‌میریم» اثری از مریم حسینیان توسط نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب «من منچستر یونایتد را دوست دارم» دومین رمان مهدی یزدانی خُرم است، رمانی برآمده از دل تاریخ ایران با ساختاری نو. دانشجوی تاریخی که ناگهان در زمان سفر می‌کند و به سال‌های حضور متفقین در تهران می‌رود. به سال‌های دهه بیست تا 25 مرداد سال 1332. رمان مملو از آدم‌هایی بی نام است و دو روح سرگردان که شاهد خشونت‌ها و اتفاق‌هایی‌اند که در خیابان‌ها و خانه‌های شهر رخ می‌دهد. این رمان، بعد از انتشار در بیشتر جوایز ادبی نامزد و موفق به بردن جایزه بهترین رمان سال، جایزه «هفت اقلیم» و «جایزه ادبی» بوشهر شد.

رمان «ما اینجا داریم می‌میریم» دومین رمان مریم حسینیان و چهارمین کتاب اوست. نویسنده‌ای که با رمان قبلی‌اش، «بهار برایم کاموا بیاور» نامزد جایزه هوشنگ گلشیری شد. این رمان که جهان و فضایی خاص دارد درباره چند شخصیت عمدتا زن در خانه‌ای در یوسف‌آباد است. از جمله دو خواهر که یکی تند و خشک و بازنشسته است و دیگری سرخوش و خوش آب و رنگ که گویا از همدیگر متنفرند. از سویی شاهد حضور دختر دانشجویی هستیم که برای حسن روحانی رای جمع می‌کند و پسری که در ستاد ستاد انتخاباتی جلیلی مشغول کار است و زنی تنها که در کار تجارت و قاچاق است و مردی که از زندگی روزمره‌اش به تنگ آمده شاید و چندین و چند قهرمان دیگر که سرنوشت‌شان با هم گره می‌خورد. این میان ناظران اصلی دو پری سقوط کرده هستند. دو پری افسانه‌ای که در آشپزخانه خواهران تنها گیر افتاده‌اند و قدرت بازگشت به جهان خود را ندارند و همین وضعیت است که با چند اتفاق مهم در زندگی هر کدام این شخصیت‌ها باعث می‌شود رمان مملو از ماجرا و قصه باشد. حسینیان با ترکیب امری متافیزیکی با رئالیسمی آشنا رمانی نوشته که در ساختار معنایی قرار است بداعت‌های فراوانی داشته باشد.

مریم حسینیان این روزها مشغول نوشتن رمان تازه خود «بانو گوزن» است و همچنین خرده روایت‌هایی از سال‌ها کار و تجربه در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان و برخورد با نوجوان‌هایی خاص و قصه‌هایی که برایش رقم خورده است.

"من منچستر یونایتد را دوست دارم" در قطع رقعی، 225 صفحه و با قیمت 19 هزار تومان، همچنین رمان "ما اینجا داریم می‌میریم" در قطع رقعی، 122 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان توسط نشر چشمه تجدید چاپ شد.

502

کد خبر: 800666

وب گردی

وب گردی