چگونه یک اکوسیستم کارآفرینی ایجاد کنیم

زندگی هر یک از ما یک استارتاپ است که با تولد آغاز می‌شود اما نقشی که هریک از ما بر فضای کارآفرینی می‌گذاریم دست خود ما است.

به گزارش ایسکانیوز، “چیزی که بیشتر از هر چیزی در مورد استارتاپ ها می پسندم این است که آن ها اصولا نیازی به اجازه کسی ندارند. کارآفرینان بزرگ، فی البداهه و خودجوش دست به کار می شوند. همین ها هستند که می توانند رهبران جامعه استارتاپی خود باشند.” اینها بخشی از کتاب "جامعه های استارتاپی" نوشته برد فلد است.

برد فلد بعد از فروش یک استارتاپ، به دنبال شهری کوچک و آرام برای زندگی به همراه همسرش بود. بعد از مدتی زندگی در شهر زیبا و کوهستانی بولدر، تصمیم گرفت بر فضای کار آفرینی شهر تاثیر بگذارد، او اولین کسی بود که یک اکوسیستم کارآفرینی ساخت.

می توان گفت زندگی هر فردی، یک استارتاپ است که با تولد او آغاز می شود. هر شهری زمانی یک استارتاپ بوده است و ما انسان ها به گونه ای برنامه ریزی شده ایم که تمایل به شروع کردن داشته باشیم. خواندن این کتاب وسعت دیدی خوب در مورد اکوسیستم کارآفرینی و اجزای آن به خواننده می دهد.

جامعه استارتاپی بولدر، اصول جامعه استارتاپی، اعضای جامعه استارتاپی، رازهای جامعه استارتاپی و قدرت شتابدهنده ها از جمله بخش های این کتاب خواندنی در 166 صفحه است که خواننده با خواندن هر یک از این بخش ها اطلاعات مفید و کارسازی درباره استارتاپ ها بدست می آورد. علاوه بر این موارد روایت داستانی بر جذابیت کتاب افزوده است به طوری که خواندن آن، فرد را خسته نخواهد کرد.

برد فلد نویسنده این کتاب با بیش از بیست سال تجربه در این زمینه، یک کارآفرین و سرمایه گذار است که در این کتاب تنها از چگونه کار کردن جامعه استارتاپی نمی گوید، بلکه قواعدی برای تشکیل چنین اجتماعی در هر جایی از دنیا ارائه می دهد. همین موضوع باعث شده است که این کتاب همواره به عنوان یک راهنما در این زمینه به کار گرفته شود. در واقع نویسنده می خواهد این موضوع را نشان دهد که انواع شهرها در سراسر نقاط جهان، این قابلیت را دارند که تبدیل به یک خانه کسب و کار و اشتغالزایی شوند، در صورتی که فرهنگ لازم را ترویج دهند.

کتاب "جامعه های استارتاپی" نوشته برد فلد و ترجمه علیرضا کاظمی نیا، احمد ورد و محمد علی زاهدی برای دومین بار توسط نشر نشریار با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است. نکته جالب توجه این است که نشریار خود یک استارتاپ برای تولید کتاب است و انتشارات نیست.

201

کد خبر: 800685

وب گردی

وب گردی