پرداخت زکات فطریه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بدون مانع است / نظر مراجع تقلید

خیران نیک اندیش و خداجوی طبق استفتائات به عمل آمده از محضر مراجع عظام تقلید، می‌توانند مبلغ فطریه خود را به منظور آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و غیرکلاهبراری اختصاص دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد دیه کشور، طبق نظر صریح آیات عظام مرحوم محمدتقی بهجت (رحمت‌الله‌علیه)، شیخ محمد فاضل لنکرانی (رضوان‌الله ‌تعالی‌علیه)، سید علی سیستانی (مدظله‌العالی)، میرزا جواد تبریزی (قدس‌سره)، سید علی خامنه‌ ای (حفظه‌ الله)، ناصر مکارم شیرازی (دام‌عزه)، محمود هاشمی شاهرودی (دام‌ظله)، حسین نوری همدانی (دامت‌ برکاته) و جمعی از علمای معزز اهل سنت استان‌های شمالی، غربی و جنوب شرقی کشور، پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد.
این گزارش می افزاید براساس پرسش مطرح شده از سوی مراجع معظم تقلید هموطنان می‌توانند در روز عید سعید فطر، مبالغ زکات فطریه خود را به منظور آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری اختصاص داده و ضمن بازگرداندن یک دربندِ دردمند به آغوش جامعه، در مواهب معنوی این اقدام خداپسندانه نیز مشارکت کنند.
خیرین خداجو برای این منظور می‎‌توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #7777*780* در تلفن همراه خود مبالغ مورد نظرشان را برای صرف در این امر واریز کنند.
ستاد مردمی امور رسیدگی به زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار در سال 60 توسط شهید لاجوردی رئیس وقت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تشکیل و در همان زمان نخستین جشن گلریزان برای آزادی این دسته از مددجویان برگزار شد.
از آن زمان تا کنون با همت ستاد دیه، نیک اندیشی خیران خداجو و طلبکاران و اولیای دمی که از مقداری از طلب و دیه عزیزان خود گذشت کرده اند، بیش از 105 هزار مددجوی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار از بند رهایی یافتند و در حال حاضر هم حدود 10 هزار مددجوی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار در زندان های کشور تحمل حبس می کنند که این می تواند آسیب های فراوانی برای خانواده های آنان و به تبع آن برای جامعه به همراه داشته باشد.

703

کد خبر: 800700

وب گردی

وب گردی