پیام تسلیت دبیرخانه جایزه مهرگان برای درگذشت کوروش اسدی

مدیر جایزه مهرگان ادب در پیام تسلیتش درپی درگذشت کوروش اسدی نوشت: کوروش اسدی در ادبیات این سال‌ها در جایگاهی ایستاده بود که استقلالش دیده می‌شد.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر رسیده، علیرضا زرگر در پیامی از سوی خودش، هیات داوران جایزه مهرگان ادب و دبیرخانه جایزه ، درگذشت کوروش اسدی، نویسنده توانا و تأثیرگذار ادبیات داستانی معاصر ایران را اندوهی بزرگ برای نویسندگان و اهالی ادبیات ایران دانست و این سوگ بزرگ را به دوستداران ادبیات تسلیت گفت.

مدیر جایزه مهرگان ادب با اشاره به آسیب‌هایی که در این سال‌ها بدنه ادبیات ایران را رنجور کرده است، این‌گونه رخدادهای تلخ را هشداری برای آینده ارزیابی کرد که به گفته‌ی او، در عین حال می‌تواند تلنگری باشد به روش و منش امروز ما برای در کنار هم بودن.

دبیرخانه جایزه مهرگان ادب نیز اعلام کرد که رمان «کوچه ابرهای گمشده» اثر کوروش اسدی (چاپ اول ١٣٩٥ - نشر نیماژ) مطابق آیین‌نامه جایزه مهرگان ادب توسط هیات داوران هفدهمین و هجدهمین دوره جایزه مهرگان خوانده شده و به همان شیوه‌ای که رمان «زیر چتر شیطان» زنده‌یاد محمد ایوبی در سال ١٣٨٩ داوری شد، ارزیابی خواهد شد. مطابق آیین‌نامه جایزه مهرگان ادب این جایزه فقط به نویسندگانی که هنگام برگزاری مراسم نهایی جایزه زنده باشند، تعلق می‌گیرد و از نویسندگان درگذشته در طول دوره جایزه، در صورتی که اثر این نویسندگان به مرحله نهایی جایزه برسد، در بخش آثار تحسین‌شده هیات داوران تقدیر می‌شود.

502

کد خبر: 800728

وب گردی

وب گردی