انیستیو دمکراسی وحقوق بشر خلیج فارس خواستار پایان دادن به شکنجه در بحرین شد

انیستیو دمکراسی وحقوق بشر خلیج فارس خواستار اعمال فشار فوری و قاطع جامعه بین الملل به رژیم آل خلیفه برای پایان دادن به سیاست شکنجه و مجازات عاملین آن شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اللؤلؤة، انیستیو دمکراسی وحقوق بشر خلیج فارس با هشتگ # مملکت و # شکنجه فعالان شبکه های احتماعی را برای افشای جنایات شکنجه مداوم در بحرین و سیاست سرکوب رژیم آل خلیفه ترغیب کرده و از این کاربران خواسته تا با هدف روشنگری اعلام کنند که مردم این کشور از حداقل حقوق خود برخوردار نیستند.
انیستیوی مذکور با صدور بیانیه ای با پرداختن به حمله نیروهای امنیتی بحرین خطاب به فعالان شبکه های مجازی افزود: اینگونه اقدامات دلیل عدم پذیرش آرای دیگران از سوی رژیم آل خلیفه است و نیروهای امنیتی نمی توانند با باج دادن به فعالان و یا اعمال فشار بر آنها و خانواده هایشان به اهداف خود برسند.
این بیانیه تاکید کرد: شکنجه در دستگاه امنیتی بحرین وسیله ای برای اجبار فعالان و مخالفان به اطاعت از دستورات آنها و کناره گیری از فعالیت های حقوقی مسالمت آمیز است و به همین علت شکنجه های بدنی و روحی را در بازجویی از فعالان امری قانونی می دانند.
این بیانیه افزود: شکنجه در بحرین وسیله ای برای اعتراف گیری از مخالفان است که شامل ضرب وشتم و استفاده از جریان الکتریسته تا تجاوز جنسی می باشد.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی مواجه است.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 800819

وب گردی

وب گردی