یک مقام مسئول: مسافران قطار در صورت تاخیر تا میزان 100 درصد خسارت می گیرند

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن اعلام کرد: براساس مصوبه جدید هیات مدیره راه آهن، مسافران در صورت تاخیر قطار به میزان حدود 2 برابر مبلغ تعیین شده و تا 100 درصد بهای بلیت به عنوان خسارت دریافت خواهند کرد .

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی کاظمی منش افزود: تاکنون هر قطار مسافری در صورت رسیدن به مقصد پس از مرز تعیین‌شده، مشمول پرداخت 50 در صد بهای بلیت به‌عنوان خسارت به مسافران بوده و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری اظهار داشت: به‌عنوان مثال تاکنون قطارهای تهران به اصفهان یا ساری و نیز شاهرود در صورت تأخیر هفت ساعته و یا قطارهای تهران به مسیرهای یزد، تبریز، گرگان و اندیمشک در صورت تأخیر هفت ساعت و نیم، مشمول پرداخت 100 در صد بهای بلیت می‌شدند، درحالی‌که برابر مصوبه جدید، در صورت تأخیر به ترتیب چهار و پنج ساعته این قطارها در مسیرهای مزبور، 100 در صد بهای بلیت به مسافران پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: پرداخت خسارت 100 درصد در مسیر تهران – مشهد نیز 6 ساعت تعیین‌شده، درحالی‌که قبلاً مرز تأخیر، هشت ساعت بود.
کاظمی منش گفت: محاسبه تأخیر از مبدأ در تأخیر کل و انجام یک وعده پذیرایی رایگان (صبحانه، نهار و یا شام) از مسافران قطار، مشمول پرداخت خسارت تأخیر از دیگر موارد مهم این مصوبه است.
کاظمی منش تأکید کرد: این تصمیم در چارچوب افزایش کیفیت خدمات سفر و رضایت‌مندی بیشتر مسافران صورت پذیرفته است.
جدول میزان زمان تأخیر قطارها در مسیرهای مختلف مشمول 50 و 100 درصدی درسایت راه‌آهن به نشانی www.rai.ir قابل‌مشاهده است.

604

کد خبر: 800908

وب گردی

وب گردی