سفیر آمریکایی: کره شمالی یک اولویت مهم است

سفیر جدید آمریکا در چین بر این باور است که متوقف کردن تهدید ناشی از کره شمالی یک اولویت مهم خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، "تری برانستاد" فرماندار سابق ایالت آیوا و سفیر جدید آمریکا در چین امروز دوشنبه با ارسال یک پیام ویدئویی برای مردم چین تاکید کرد: متوقف کردن تهدید ناشی از برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی، یک اولویت مهم خواهد بود.

وی در ادامه چین را دوست قدیمی آمریکا ارزیابی کرد و گفت: حل و فصل عدم تعادل در مبادلات تجاری دو جانبه، متوقف کردن تهدید ناشی از کره شمالی و گسترش روابط مردم با مردم مهمترین اولویت های ما خواهد بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که امید زیادی به تلاش های رئیس جمهور چین برای مهار برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی داشته، اخیرا اعلام کرده است که تلاش های چین برای متوقف کردن تهدید کره شمالی با شکست روبرو شده است.

وزارت خارجه چین اعلام کرده است که پکن هر اقدامی را که بتواند در ارتباط با اجرای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در قبال کره شمالی انجام خواهد داد و در عین حال برای کاهش تنش در منطقه از طریق گفتگو تلاش می کند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز اخیرا در سخنانی تاکید کرد که ایالات متحده از چین خواسته است تا فشارهای اقتصادی و سیاسی بر کره شملی را افزایش دهد تا این کشور برنامه‌های موشکی و هسته‌ای را متوقف نماید.

برانستاد افزود: ما با چالش های زیادی روبرو هستیم. روابط قوی بین آمریکا و چین می تواند سهم مهمی در این راهکارها داشته باشد.

به نظر می رسد اختلافات تجاری آمریکا و چین یکی از مهمترین چالش هایی است که سفیر جدید ایالات متحده با آن روبرو خواهد شد. ترامپ در رقابت های انتخاباتی بارها وعده داده بود تا موضع سختگیرانه ای را در قبال تجارت با چین اتخاذ کند. وی بر این باور است که سیاست های تجاری چین برای شرکت های آمریکایی کاملا ناعادلانه است.

کسری تجاری آمریکا با چین طی سال گذشته به بیش از 347 میلیارد دلار رسیده است.

منبع: تسنیم

۳۰۳

کد خبر: 800909

وب گردی

وب گردی