محمود دولت آبادی در مراسم تشییع پیکر کوروش اسدی: هیچ قشری به اندازه نویسندگان بدخو نشده‌اند

پیکر کوروش اسدی نویسنده معاصر صبح امروز 5 تیرماه از خانه هنرمندان با حضور جمعی از اهالی شعر و ادب تشییع شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم محمود دولت‌آبادی گفت: تسلیت می‌گویم و مرگ همیشه ناگهان از راه می‌رسد و انسان را غافلگیر می‌کند. سوالم این است که چگونه انسان در موقعیت پختگی خودش به عنوان کسی که از نوجوانی و جوانی در تلاش این مشقت نوشتن بوده ناگهان و غافلگیرانه از میان خلوت ما برود.

وی افزود: البته روزگار غریبی است و هیچ قشری به اندازه نویسندگان در دوره جدید تنها و بدخو نشده‌اند و بدخو خودم را اشاره می کنم. زیرا همیشه یک فکر آزاردهنده‌ای به انسان می‌گوید بنشین در گوشه و مثل همه نیاکانت در گوشه بنشین برای اینکه رابطه اجتماعی به نحوی تغییر کرده که شخص احساس می‌کند در آن جایی ندارد و واقعا من به آقای اسدی به عنوان یکی از چهره‌های خوب ادبیات، در حال شدن نگاه می‌کردم و حیرت کردم.

دولت آبادی اظهار کرد: البته تعجبی نمی کنم زیرا من از نوجوانی تا به حال داغ های زیادی را تجربه کردم البته نزدیکی چندانی با او نداشتم که بتوانم درباره او صحبت کنم. به شخصه عمیقاً متاسفم بابت اینکه یک آدم خوب و یک نویسنده‌ای که می‌رفت تا درخشش او از چهاردیواری‌ها ساکت بشود. بیرون از دست جامعه نه چندان ثروتمند ادبی رفت و این سوال برای من است که چرا و چه اتفاقی می‌افتد و به این ترتیب تاثر عمیق خودم را به این خاندان خلوت ادبیات بیان می‌کنم و تسلیت می‌گویم ابتدا به همسرش و نمی‌دانم چرا وقتی شنیدم کوروش از دست رفت به یاد تمام وقایعی که در جنوب کشور و غرب کشور رخ داد افتادم که همه چیز را شخم زد و کوروش یکی از تکه‌های پراکنده جنوب کشور بود که در این تهران عجیب و غریب نتوانست دوام بیاورد.

وی ادامه داد: مثل همیشه چیز زیادی ندارم که بگویم الا اینکه دوستان من ظرفیت بردباریتان را بالا ببرید ما باید می توانستیم این دوره‌ها را بهتر تحمل کنیم همیشه در معرض بیهودگی و رنج و در ترکیبی از بیهودگی و دشواری لحظاتی که فقط آن را همگان نمی‌توانند احساس کنند قرار داریم ولی متاسفانه دوستان ما بیشتر این لحظات را حس می‌کنند و همه باید بهتر این زخم‌ها را بتوانیم تحمل کنیم.

در ادامه فرزانه طاهری، هرمز علیپور شاعر، حسین ثناپور، یوسف تراکمه از نزدیکان این نویسنده معاصر به ایراد سخنانی درباره آثار و زندگی وی پرداختند.

در این مراسم قسمت‌هایی از داستان خانه کبود اسدی خوانش شد و شاگردان داستان‌نویسی وی با عنوان مدرسه خوانش به آنها داستان‌نویسی تعلیم می‌داد نیز حضور داشتند.

در ادامه پیکر کوروش اسدی به همراه حضار برای خاکسپاری در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا رفتند.

501

کد خبر: 800926

وب گردی

وب گردی