نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها در قانون اساسی منع نشده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی پیشنهادات موجود در زمینه نظارت بر انتخابات شوراها را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد محمودی شاه نشین در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: مشکلات زیادی در قانون انتخابات شوراها وجود دارد که در صدد اصلاح آن‌ها هستیم و از جمله زمینه‌هایی که لازم به اصلاح قانون دارد، مشکلات حوزه نظارت بر انتخابات شوراها است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند پیشنهاد در زمینه اصلاح نحوه نظارت بر انتخابات شوراها مطرح شده است، بیان کرد: پیشنهاد من این است که با توجه به وجود تشکیلات نظارتی مناسب در شورای نگهبان، این شورا نظارت بر انتخابات شوراها را نیز بپذیرد.

محمودی شاه نشین ضمن تاکید بر عدم منع قانون اساسی برای نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها، متذکر شد: در قانون اساسی قید نشده است که شورای نگهبان، امر نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده گیرد؛ یعنی در قانون اساسی ذکر نشده است که شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را برعهده نگیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قانون اساسی بر نظارت شورای نگهبان در 3 انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس تاکید شده ولی در خصوص انتخابات شوراها، قانون اساسی بیان کرده است که قانون عادی، ترتیبات نظارت بر انتخابات شوراها را مشخص می‌کند.

وی افزود: امیدواریم که شورای نگهبان بر اساس قانون نظارت بر انتخابات شوراها را نیز بپذیرد، در غیر اینصورت نظارت به نحوی انجام شود که مجموعه‌ای مستقل تحت نظر مجلس تشکیل شود و بدون حضور نمایندگان امر نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده گیرد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: این مجموعه تحت نظارت مجلس برای نظارت بر انتخابات شوراها، ممکن است بعنوان دیوان یا یک دبیرخانه دائمی این موضوع را پیگری کند.

302

کد خبر: 800957

وب گردی

وب گردی