حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی ساختار آموزشی را دچار مشکل می کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: حذف رشته‌گرایش‌های شناسنامه‌دار و صاحب مجوز واحدهای دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد، ساختار آموزشی را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه دکتر عباس علایی نوین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از حذف تعدادی از رشته‌گرایش‌های این واحد دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد ابراز ناراحتی کرد و گفت: مجموعه رشته‌گرایش‌های این واحد دانشگاهی با مجوز وزارت علوم فعال است و حذف این رشته‌ها، ساختار آموزشی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

او ادامه داد: با همکاری اداره آموزش واحد دامغان، تعداد 8 رشته‌گرایش حذف شده را به سازمان مرکزی و وزارت علوم اعلام کرده‌ایم و با توجه به آنکه تمامی رشته‌گرایش‌های این واحد در مقطع کارشناسی ارشد، مجوز وزارت علوم دارند؛ امیدواریم در کمترین زمان ممکن مشکل مرتفع شده و عموم داوطلبان عزیز بتوانند در رشته‌های مورد علاقه ثبت‌نام کنند.

علایی نوین، واحد دامغان را در تحصیلات تکمیلی، پیشرو و موفق خواند و گفت: این واحد با فضای آموزشی کافی و با برخورداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز و استادان مجرب، توانسته ضریب 65 درصدی از حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی را تجربه کند و طی سال‌های اخیر با پرورش متخصصان در بیش از 55 ر شته‌گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، سهم به‌سزایی در توسعه دانش داشته باشد.

سرپرست واحد دامغان از اقدامات حمایتی برای برگشت 8 رشته‌گرایش حذف شده به مجموع رشته‌های واحد دامغان خبر داد و گفت: حقوق تجارت بین‌الملل، زراعت، زیست گیاهی – فیزیولوژی، زیست جانوری – فیزیولوژی، مهندسی برق الکترونیک، حقوق مالی اقتصادی، إلهیات گرایش حقوق خانواده و معماری داخلی با همکاری سازمان مرکزی و همراهی وزارت علوم به جمع رشته‌های این واحد دانشگاهی برگردد.

علایی نوین افزود: حذف رشته‌گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد، پاسخ خوبی به مجموعه تلاش‌های واحدهای دانشگاهی در توسعه رشته‌گرایش‌های مورد نیاز جامعه نخواهد بود و اساسا حذف این رشته‌ها ساختار آموزشی واحدهای دانشگاهی را با مشکل روبرو می‌سازد.

204

کد خبر: 800962

وب گردی

وب گردی