افزایش ۲۰ برابری فضای زیارتی حرم امام حسین(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز طرح صحن صاحب‌الزمان (عج) در کاظمین خبر داد و گفت: طرح توسعه سامرا نیز در شعاع ۳۰۰ متری حرمین اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ؛ حسن پلارک درباره عمده فعالیتهای ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: باید اعتاب مقدسه را شایسته ائمه معصومین و زائران اهل بیت آماده کنیم تا پاسخگوی نیاز روزافزون زائران باشد که در جمیعتهای چند میلیونی راهی عتبات می‌شوند.

وی ادامه داد: صحن حضرت زهرا (س) به عنوان نخستین طرح توسعه ستاد در نجف اشرف به شمار می‌رود که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد؛ همچنین تفاهم نامه در رابطه با صحن عقیله بنی هاشم در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در حال انجام است که فضای زیارتی را 20 برابر می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اجرای طرح صحن صاحب الزمان (عج) در کاظمین خبر داد و افزود: طرح اولیه توسعه کاطمین امسال به اتمام می‌رسد و در ادامه صحن صاحب الزمان به اجرا می‌رسد.

پلارک تصریح کرد: طرح توسعه حرم امامین عسکریین در سامراء هم در حال انجام است و در این طرح شعاع 300 متری حرم در حال تملک است و رقم قابل توجهی در این زمینه هزینه شده است.

وی تأکید کرد: در یک برنامه 10 ساله امیدواریم با تاییدات علما و مشارکت مردم، طرحهای توسعه عتبات عالیات به نتیجه برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: از اربعین سال گذشته تاکنون برنامه‌ریزی مناسبی برای برطرف کردن نقاط ضعف و اشکالات خدمات‌رسانی به زائران میلیونی اربعین سال 95 انجام شده است.

پلارک در توضیح بیشتر این موضوع گفت: عمده خدمات‌رسانی به زائرین اربعین به بحث تغذیه و اسکان بازمی‌گردد؛ اما امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان متولی کمیته مشارکتهای مردمی اسکان و تغذیه زائرین اربعین تدبیر لازم را انجام داده به طوری که تمامی موکبهای شخصی، سازمانی و ارگانی که به دنبال خدمت‌رسانی و موکب‌داری هستند در قالب موکبهای رسمی و ثبت شده قرار است فعالیت آنها سازماندهی شود.

وی اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان متولی کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه به دنبال پروانه‌دار کردن تمامی موکبهای اربعین است بنابراین خواهشمندیم تمامی افراد، سازمان‌ها و ارگان‌ها که به دنبال خدمت‌رسانی به زائرین هستند به دفاتر استانی و شهرستانی ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه و ثبت‌نام کرده و پروانه‌ موکب‌داری دریافت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: می‌کوشیم تا موکب‌ها را در نقاط مورد نیازی و ضروری سازماندهی کنیم در حالی که در سالهای گذشته در برخی نقاط شاهد تراکم موکب و در برخی نقاط خدمات موکب‌ها کمتر بود که باید این روند اصلاح شود.

پلارک تصریح کرد: در سال جاری برای انسجام بیشتر به دنبال اعزام‌های شبهه کاروانی در اربعین هستیم تا زائران از رفاه بیشتری با توجه به زیرساختهای فراهم شده برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: آمار سال گذشته موکب‌های ایرانی در راهپیمایی اربعین 680 عدد بود که البته حدود 200 موکب هم در آمارهای ما وجود نداشت اما با طرح جدید ساماندهی و صدور پروانه موکب‌داری این آمار به حدود 900 موکب خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال گذشته سالانه یک و نیم میلیون پرس غذا در هر وعده و جمعاً حدود چهار و نیم میلیون غذا به زائران اربعین تقدیم می‌کردیم ضمن اینکه ظرفیت 800 هزار نفری هم در بخش اسکان داشتیم. اما اگر امسال این آمار بیشتر شود آماده ذخیره مواد غذایی و افزایش خدمات به زائران خواهیم کرد.

701

کد خبر: 800964

وب گردی

وب گردی