تهران-ایسکانیوز: جمشید مرادیان برگزاری کارگاههای تخصصی را عاملی برای ارتباط با مخاطبان دانست و از مسئولان خواست به برگزاری چنین برنامه های اهمیت بیشتری بدهند.


جمشید مرادیان هنرمند پیشکسوت مجسمه سازی که به تازگی در کارگاه آموزشی تبدیل تنه درختان به مجسمه حضور یافته است، در گفت و گو با خبرنگار تجسمی ایسکانیوز، گره خوردن هنر با مردم را بزرگترین وظیفه چنین برنامه هایی دانست و گفت: در کارگاه آموزشی که هفته گذشته طی 5 روز با همکاری نمایشگاه گل و گیاه البرز (از سوی سازمان شهرداری کرج) برگزار شد، قرار بر این بود که 10 درخت برای ساخت مجسمه انتخاب شوند اما در پایان یک تنه درخت یک تنی به ابعاد 2.40 در 70 سانتی متر را انتخاب کردم که نتیجه آن نیز مجسمه بزرگی از یک اسب شد.


این هنرمند مجسمه ساز، در ادامه با اشاره به این که دستیاران این کارگاه آموزشی از  میان خانم ها انتخاب شده بودند، اظهار داشت: این کار به مخاطبان نشان داد مجسمه سازی کار مردانه ای نیست، این کار نیز در راستای اهداف کارگاه صورت گرفته بود.


وی افزود: در واقع در کارگاههای آموزشی عمومی هدف این است که ترس مخاطب برای نزدیک شدن به کارهای هنری از بین برود و این احساس در او به وجود آید که می تواند دست به خلق آثار هنری بزند و هنرمند را انسانی مثل خودش ببیند.


مرادیان استقبال از این کارگاههای آموزشی را قابل توجه دانست و ادامه داد: به نظر می رسد مدیریت چند عنصر جوان و تحصیل کرده در این شهرداری باعث ترتیب دادن چنین برنامه هایی شده است که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و دست این مدیران در حوزه هنر باز گذاشته شود و مسئولان به برگزاری چنین کارگاه هایی بیشتر اهمیت دهند.


این هنرمند در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به این که از هنرمندان برای همفکری در زیباسازی شهر نظر خواسته نمی شود و برگزاری چنین ورکشاپ هایی کارگاههای آموزشی نیز محدود است، گفت: چرا باید در سطح شهر این تعداد فضای کاشی کاری شده به چشم بخورد؟ در حال حاضر در شهرهای مختلف دنیا به سمت مینیمال در فضاهای شهری رفته اند و تمام آثار حجمی با نظرات کارشناسانه و به دقت جانمایی می شوند، اما در سطح شهر تهران با چنین رویکردی مواجه نیستیم.


مرادیان همچنین با اشاره به باور غلطی که درباره مانایی مجسمه های شهری وجود دارد، ادامه داد: شاید در زمان ساسانیان مجسمه پادشاهان باید طوری ساخته می شد که سال های متمادی دوام بیاورد اما در حال حاضر با توجه به بالاتر رفتن سرعت زندگی چهره شهر نیز باید مدام تغییر کند.


این مجسمه ساز پیشکسوت با بیان این که بسیاری از هنرمندان چون او حاضرند اطلاعاتشان را به صورت داوطلبانه در اختیار سازمان زیباسازی بگذارند، افزود: کسی به سراغ هنرمندان نمی آید، در واقع همیشه این امور به دست گروه خاصی بوده است که تمایلی هم به حضور کسی جز خودشان ندارند.


این هنرمند در پایان برای برگزاری هر چه بیشتر چنین کارگاه هایی در سطح شهر اعلام آمادگی کرد.


کد خبر: 80106

وب گردی

وب گردی