افزایش ظرفیت اقامت تابستانی مسافران در خراسان رضوی

ظرفیت اقامت تابستانی مسافران امسال در خراسان رضوی در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مرکز خراسان رضوی، دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: مجموع ظرفیت آماده سازی شده برای اسکان مسافران و زائران در تابستان امسال در استان 195 هزار و 747 نفر شب است که این گنجایش اقامتی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 3 درصد افزایش یافته است.

حسین زارع صفت افزود: 86 هزار و 35 نفر شب از این تعداد متعلق به واحدهای رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها و بقیه به تعداد 109 هزار و 712 نفر نیز نیز مربوط به واحدهای اقامتی موقت شامل خانه مسافر، کمپ، مدرسه، حسینیه و بقاع متبرک است.

او درباره فعالیت خانه مسافرها هم گفت: در مجموع حدود 500خانه شخصی در مشهد شرایط دریافت مجوز موقت فعالیت را در زمان اوج مسافرت ها دارند که پیش بینی می شود تابستان امسال مجموع مجوز صادر شده در این بخش به حدود 450 خانه شخصی برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در زمینه اقامت، که مهمترین بخش در میزبانی مسافران است آمادگی کامل دارد.

خراسان رضوی سالیانه میزبان 25 میلیون گردشگر داخلی و حدود 3 میلیون گردشگر خارجی است که بیش از 90 درصد این تعداد به شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سفر می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

402

کد خبر: 801174

وب گردی

وب گردی