13 هزار مرکز آموزشی در کشور فعالیت می کنند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: همه مراکز و آموزشگاه‌های علمی باید با مجوز و هماهنگی آموزش و پرورش در کشور فعالیت کنند.

به گزارش گروه دانش و آموزش ایسکانیوز، مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره وضعیت مراکز آموزشی مجاز در کشور گفت: در مجموع ۱۳ هزار ۶۲۷ مرکز آموزشی مجاز شامل آموزشگاه‌های علمی آزاد، زبان و پرورشی در کشور وجود دارد که در قالب ۶۸ هزار و۸۹۳ کلاس درس به دانش آموزان کمتر از ۲۰ سال خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه مراکز آموزشی مجاز کشور یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۵۶ دانش آموز در سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده اند، گفت: والدین برای آشنایی با مراکز مجاز آموزشی و پرورشی می‌توانند به سایت ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کرده و فهرست این مراکز را مشاهده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره برخورد این سازمان با مراکز غیرمجاز گفت: با تصویب قانون تاسیس، اداره مدارس و مراکز آموزشی مصوب سال ۱۳۹۵۵، طبق قانون شورای موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی رسمیت یافته و از اختیارات قانونی بیشتری برخودار شده اند، بنابراین شرایط نظارت بر مراکز تشدید شده و با مراکز غیرمجاز برخورد جدی تری خواهد شد.

گرد افزود: آموزشگاه ها و مراکز آموزشی که از طریق سایر نهاد‌ها فعالیت می‌کنند باید با هماهنگی و مجوز آموزش و پرورش به ارائه خدمات بپردازند در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه شماره مجوز آموزشگاه‌های تحت نظارت آموزش و پرورش در تابلو‌های ورودی این مراکز حک شده است، گفت: اولیا برای انتخاب مراکز آموزشی آگاهانه اقدام کنند چراکه مراکز آموزشی بدون مجوز فعالیت هایی غیرمتناسب با شرایط دانش آموزان ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره تبلیغات مراکز آموزشی گفت: همه آموزشگاه‌ها مطلع هستند که نباید از تبلیغات کاذب استفاده کنند، این تبلیغات با مجوز آموزش و پرورش ارائه می‌شود در غیر این صورت با همکاری نیروی انتظامی و اماکن با مراکز متخلف برخورد می‌شود و خانواده‌ها در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند موضوع را به ادارات کل آموزش و پرورش اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگران

204

کد خبر: 801183

وب گردی

وب گردی