مدیر روابط عمومی پتروشیمی شازند: نگاه رسانه‌های استان مرکزی در حوزه صنعت و تولید تخصصی شود

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پتروشیمی شازند گفت: نگاه تخصصی رسانه‌های استان مرکزی در حوزه صنعت و تولید افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حسن رجبی در بازدید از شرکت پتروشیمی شازند و در دیدار با خبرنگاران این رسانه با اشاره به ضرورت رسانه در عرصه تولید و اقتصاد و صنعت کشور اظهار داشت: امروزه توجه صاحبان سرمایه نیز به سمت رسانه‌ها معطوف شده زیرا از این طریق با تسلط بر اذهان عمومی می‌توانند بازاری مناسب برای محصولات خود فراهم سازند این در حالی است که در گذشته هر آنچه را که تولید‌کنندگان عرضه می‌کردند فروخته می‌شد اما با افزایش تولید‌کنندگان بازار به سمت رقابتی شدن حرکت کرد و در این مسیر رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای معرفی محصولات تولید شده به‌کار گرفته شدند و یک پل ارتباطی بین رسانه و اقتصاد ایجاد شد.

وی افزود: فضای جهانی، توسعه فناوری‌ها و بروز دگرگونی‌های گوناگون نشات گرفته از روند توسعه در کشور، مسئولان کشور را به سمت طرحهای تحول ساختار اقتصادی سوق داده است و رسانه به‌عنوان ابزار توسعه بخش که به شدت در بخش آگاه‌سازی و ارتقاءبخشی افکار عمومی و رونق بخشی فضای کسب و کار سازنده و رقابتی نقش برجسته دارد مورد توجه قرار دارد.

رجبی تصریح کرد: رسانه‌ها باید اهمیت تولید ملی و نقش آن در بهبود معیشت اقتصادی، افزایش اشتغال و کنترل تورم و دیگر آثار و پیامدهای آنرا برای مردم تبیین کرده و میزان آگاهی مردم را در این زمینه افزایش دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به ضریب نفوذ رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها رخنه کرده‌اند و تولید و مصرف کالاهای رسانه‌ای، مثل روزنامه‌ها، مجلات، برنامه‌های رادیو و تلویزیون با پیروی از قوانین اقتصادی صورت می‌گیرد و رسانه‌ها بخشی از فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در به‌کارگیری تفکر نظری رسانه در اقتصاد، نقش رسانه در تعاملات بین بازیگران اقتصادی مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد چراکه رسانه‌ها خودشان به عنوان بستر برخورد تولیدات و تقاضا در بازارهای غیرشخصی عمل می‌کنند بنابراین رسانه همیشه بخش مهم، اما بدیهی اقتصادی مدرن بوده است.

کار روابط عمومی‌ها و خبرنگاران از یک جنس است

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به ارتباط بین روابط عمومی‌ها و خبرنگاران اظهار داشت: روابط عمومی‌ها و خبرنگاران از یک جنس بوده و جدای از هم نیستند و هدف همه آنها انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی صحیح است که در این مسیر می‌توانند اطلاعات خود و دانسته‌های خود را مبادله کنند.

وی افزود: بنابراین ارتباط موثر خبرنگاران و روابط عمومی‌ها می‌تواند در روند طرح مسائل و موضوعات مختلف و در کانون توجه قرار دادن مسائل مفید باشد، امروزه حوزه رسانه بسیار متفاوت شده و خبرها به صورت آنلاین منتشر می‌شوند که اگر ارتباط بین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها نباشد، کار ابتر است.

پتروشیمی شازند تحقق‌بخش اصل تکیه بر تولید داخلی است

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به مجموعه پتروشیمی شازند گفت: این مجموعه در سال 63 به تصویب شورای عالی اقتصاد رسید و با وجود شرایط جنگ و مشکلات آن زمان پیشرفت خوبی داشت و خیلی سریع دانش فنی آن از مدرن‌ترین کشورهای پیشرفته خریداری شد و سال 68 وارد فاز اجرایی شد و یکی از عواملی که سبب ایجاد پتروشیمی در این منطقه شد مورد حمله قرار گرفتن پتروشیمی بندر امام یا ماهشهر بود که تصمیم گرفته شد در مرکز این پتروشیمی ایجاد شود تا در امنیت بیشتری باشد.

رجبی تصریح کرد: بنابراین این مجتمع که بیشترین تنوع را در صنایع پتروشیمی کشور دارد خیلی خوب پیش رفت و سال 68 فاز اجرایی آن آغاز و سال 72 رسما با حضور رئیس جمهور وقت به بهره‌برداری رسمی رسید و از مهم‌ترین اقداماتی که در این مجموعه انجام شد این بود که از همان ابتدا در قراردادهایی که بسته شد مقرر شد که نیروهای داخلی در کنار افرادی که می‌آیند آموزش‌های لازم را ببینند.

وی بیان کرد: این مجتمع با تبدیل نفت استخراجی به فرآورده‌های نفتی یک نیاز ما به این فرآورده‌ها را تامین می‌کند و دو سبب ایجاد ارزش افزوده می‌شود، درواقع اگر نفت خام را صادر نکنیم و به فرآوری آن بپردازیم از ورود فرآورده‌ها و خروج ارز جلوگیری می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند ادامه داد: صنعت پتروشیمی صنعت پیشرفته‌ای است که یک لحظه قطع برق می‌تواند سبب از بین رفتن کنترل‌ها شده و خطرات بسیاری نظیر آتش‌سوزی، انفجار، تلفات جانی و غیره را به‌دنبال داشته باشد، بنابراین به برقی نیاز داریم که حتی چشمک هم نزند و امنیت لازم را داشته باشد.

رجبی عنوان کرد: نیروگاه خود پتروشیمی توان تولید 125 مگاوات برق را دارد و ساعتی 500 تن بخار در این مجتمع تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند آلودگی هوا، آب و خاک را به‌همراه داشته باشند که در این مجتمع با هزینه‌ کردن میلیون‌ها دلار قطره‌ای آب خارج نمی‌شود و توسط پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌ها مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند از نابودی آب‌های زیرزمینی و آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری کند.

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فعال کردن آنالیزورها و پایش‌هایی که مورد تایید محیط زیست قرار گرفت توانستیم این مجتمع را از لیست صنایع آلاینده خارج کنیم، الان کوره ضایعات‌سوزی که توسط این مجتمع خریداری شده مانع از ورود گازهای ناشی از سوخت مواد به هوای بیرون می‌شود، این اقدام با استفاده از یک شرکت که کارش در زمینه محیط زیست بوده و مورد تایید محیط زیست قرار گرفت انجام شده و توانستیم به کمک این شرکت مطالعات را انجام داده، اشکالات را شناسایی و پروژه‌های لازم را اجرا و مشکلات را برطرف کنیم و در مورد این رفع آلایندگی اطمینان داریم و ضرورتی ندارد که محیط زیست از این مجتمع دفاع کند زیرا هر دو به برطرف شدن این آلایندگی اطمینان داریم.

رجبی با اشاره به نیروگاه برق این مجتمع گفت: نیروگاه برق این مجموعه دارای پنج توربوژنراتور گازی با قدرت 25.1 مگاوات است، مصرف برق مجتمع 50 مگاوات بوده که با به کار گرفتن دو توربوژنراتور می‌توان این میزان را تامین کرد اما به‌سبب اینکه دو توربوژنراتور باید به شکل فول به کار رود، سه تا از آنها را در سرویس قرار داده‌ایم، توان تولید 125 مگاوات برق را داریم و در شرایط اضطراری می‌توانیم تا 50 مگاوات برق کمک کنیم.

وی افزود: این مجتمع موفق به راه‌اندازی یک کارگاه ضدیخ به نام پتراک شد که کیفیت ضدیخ تولیدی هم با توجه به اینکه پتروشیمی محصولات با کیفیت برای تولید آن ارائه می‌کند و شرکت مورد نظر هم دنبال سود نیست خیلی دارای کیفیت بوده و وارد بازار هم شده اما خیلی تبلیغ نشده است.

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر روند فعالیت این شرکت گفت: شرکت پتروشیمی شازند علاوه بر صنایع پتروشیمی کشور به صورت ویژه مورد تحریم قرار گرفته بود اما با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها تلاش شد تا داخلی‌سازی انجام شود و مواردی را که ممکن بود در داخل تولید کردیم، تحریم‌ها بی‌تاثیر نبودند، بعد از برجام گشایش‌هایی اتفاق افتاد ولی کامل نبود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 801187

وب گردی

وب گردی