معاون وزیر بهداشت: اولین مجمع خیرین حمایت از تولید واکسن در کشور راه‌اندازی می شود

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: اولین مجمع خیرین در حوزه تولید واکسن را بزودی راه‌اندازی خواهیم کرد که می‌تواند اقدام بسیار مؤثری در کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سید محمدهادی ایازی گفت: عمده کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در حوزه درمان متمرکز بر ساخت درمانگاه، بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی بوده، اما رویکرد ما در وزارت بهداشت ورود خیرین به سه حوزه پیشگیری، آموزش و پژوهش است.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های پژوهشی خوشبختانه خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری ورود یافته‌اند، اما باور ما این است که حمایت‌های مردمی متناسب با نیازی که در این حوزه وجود دارد، نیست و امیدواریم با سازوکارهایی که طراحی می‌شود، در آینده شاهد مشارکت بیشتر مردم در حوزه پژوهش باشیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به حمایت از پژوهش‌های مبتنی بر درمان، تصریح کرد: وزارت بهداشت بخشی از منابع خود را به حمایت پژوهش‌های مبتنی بر درمان اختصاص می‌دهد و بالغ‌ بر 600 مرکز تحقیقات پژوهشی در این زمینه فعالیت دارند. دولت حمایت‌هایی را در این زمینه به عمل می‌آورد، اما دغدغه اصلی ما مشارکت مردمی به‌صورت گسترده‌تر در این حوزه است.

ایازی در ادامه با اشاره به برگزاری "سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن"، گفت: سومین سمپوزیوم پیشگیری از سرطان نسترن که به همت انجمن پیشگیری سرطان آوای مهر نسترن برگزار می‌شود، می‌تواند فرصتی را برای موضوع پیشگیری از سرطان به‌صورت جدی‌تر در سطح کشور فراهم کند.

وی با اشاره به حمایت وزارت بهداشت از سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن، اضافه کرد: با توجه به عملکرد دو دوره گذشته این سمپوزیوم، از نظر ما جزو سمپوزیوم‌های خوب در کشور محسوب می‌شود. ما نیز در وزارت بهداشت حمایت‌های لازم را از سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن به عمل خواهیم آورد تا کارکرد و خروجی این مجموعه تاثیرگذارتر باشد.

ایازی با اشاره به انجمن پیشگیری از سرطان آوای مهر نسترن، یادآور شد: خوشبختانه در این انجمن تاکنون اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است و آینده بسیار روشنی را برای این مجموعه پیش‌بینی می‌کنیم.

700

کد خبر: 801196

وب گردی

وب گردی