تشریح انفجار تروریستی "7 تیر 60" از زبان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تشریح حادثه "هفتم تیر 60" گفت: خون شهید مظلوم آیت الله بهشتی در هفتم تیر سال 60 جامعه را بیدار و هوشیار کرد و با به صحنه آمدن مردم در میدان توطئه بنی صدر برای همیشه از بین رفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره حادثه تروریستی "هفتم تیر ماه" در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: مرکز حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 محل تجمع نیروهای حزب الله بود که علما و روحانیون در یک مرکز جمع و آیت الله شهید بهشتی برای آنها به سخنرانی می پرداختند.

وی با اشاره به جلسه نیروهای حزب الله قبل از حادثه تروریستی "هفتم تیر" خاطرنشان کرد: آیت الله شهید بهشتی در آن جلسه فرمودند که "دوستان ما جنگ خیابانی خواهیم داشت" به این ترتیب این حادثه را ایشان پیش بینی کرده بودند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت همچنین گفت: زمان این حادثه "هفتم تیر" بنی صدر با گروهک ها همپیمان و فضای اختناقی را در کشور به وجود آورده بود که شهید آیت الله بهشتی و نیروهای حزب الله نسبت به این موضوع منزوی شده بودند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: بنی صدر دفاتری را به نام دفاتر هماهنگی با رئیس جمهور راه اندازی کرده بود و عده ای از گروهک ها به منظور فعالیت علیه نیروهای حزب الله جمع شده بودند و روزنامه ای به نام انقلاب اسلامی داشت که علیه نیروهای حزب الله در آن نوشته می شد بنابراین در آن فضا نیروهای حزب الله هیچ میدانی برای دفاع از خود نداشتند.

وی با اشاره به این که بنی صدر به شاگردهای حزب اللهی اجازه دفاع از خود نمی داد، گفت: با توجه به جوی که در کشور به وجود آمد در نهایت حضرت امام راحل با جمعی تصمیم به حل مشکل گرفتند، اما متاسفانه بنی صدر حتی تن به رهنمودهای امام راحل نمی داد و در نتیجه مجلس عدم کفایت او را تصویب کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که امام راحل، بنی صدر را از فرماندهی کل قوا عزل کرد ادامه داد: بنی صدر پس از عزل باز هم کوتاه نیامد و در دانشگاه حزب اللهی ها را از طبقات بالا به پایین پرتاب می کرد و جوی خفقان به تمام معنا از خفقان ایجاد کرده بود که در نتیجه حادثه "هفت تیر" اتفاق افتاد و همه موضوعات تغییر کرد به این معنا که خون شهید مظلوم آیت الله بهشتی جامعه را بیدار و هوشیار کرد و با به صحنه آمدن مردم در میدان توطئه بنی صدر برای همیشه از بین رفت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: گرچه منافقین باز هم دست به کار شدند و دست به ترور حزب اللهی ها زدند و جو رعب و وحشتی را برای مردم و نیروهای حزب الله ایجاد کرده بودند اما خون شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یارانشان وضعیت را تغییر داد و موجب شد تا جامعه دو مرتبه انسجام پیدا کند.

302

کد خبر: 801262

وب گردی

وب گردی