حمله هلیکوپتری ونزوئلا باعث لغو انتخابات این کشور نمی شود

انتخابات ونزوئلا در تاریخ مقرر خود یعنی در 30 جولای برگزار خواهد شد و حمله هلیکوپتری باعث لغو این انتخابات نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، دست اندر کاران حمله هلیکوپتری به ساختمان محل وزارت کشور و دیوان عالی ونزوئلا خواستار استعفای فوری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور و برگزاری انتخاباتی زود هنگام شده اند. مادورو در پاسخ به این اقدام در یک پیام زنده اعلام کرد که نه تنها استعفا نخواهد داد، بلکه تلاش خواهد کرد مجرمان را دستگیر نماید.

ویلیگاس وزیر ارتباطات ونزوئلا در پیامی جداگانه گفت: این حمله تاثیری بر روند فعالیت مجلس قانون اساسی و برگزاری انتخابات در تاریخ 30 جولای نخواهد داشت.

ونزوئلا در تاریخ مقرر، جهت تعیین اعضای مجلس بررسی یک قانون اساسی جدید انتخابات برگزار خواهد کرد. از منظر دولت برگزاری چنین انتخاباتی می تواند بر پایان ناآرامی هایی که از سال 2016 در این کشور آغاز شده است، اثرگذار باشد.

در ماه اکتبر، مجلس شورای ملی ونزوئلا اعلام کرد رای بر تشکیل دادگاه تجدید نظر در قبال عملکرد رئیس جمهور ونزوئلا داد. در ژانویه 2017 همین مجلس اعلام کرد نیکولا مادورو به علت عدم انجام وظایف رئیس جمهور، فاقد کفایت جهت ادامه فعالیت است. در این حال دادگاه عالی ونزوئلا اعلام کرد مجلس این کشور امکان بررسی چنین مواردی را ندارد. مادورو نیز این اقدام مجلس را تلاشی برای کودتا علیه دولت دانست.

در ماه مارس دادگاه عالی ونزوئلا رای بر محدود کردن اختیارات مجلس شورای ملی این کشور داد. پس از این اقدام هواداران مجلس در چهارم آوریل به خیابان ها آمدند و تظاهرات های مخالفان دولت وارد فاز تازه ای شد.

303

کد خبر: 801312

وب گردی

وب گردی