حزب حاکم انگلیس برای ماندن در قدرت میلیون‌ها پوند هزینه می‌کند

روزنامه انگلیسی تلگراف خبر داد حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی برای قبول تشکیل دولت ائتلافی از حزب حاکم محافظه‌کار درخواست کاهش 460 میلیون پوندی مالیات کرده است تا نخست وزیر کنونی را در قدرت نگه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه تلگراف به اطلاعاتی دست یافته که بر اساس آن معلوم می‌شود حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی درخواست کاهش مالیات 460 میلیون پوندی برای تشکیل دولت ائتلافی کرده است.

روزنامه تلگراف خبر داد حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی سرانجام بعد از گذشت سه هفته از زمان برگزاری انتخابات سراسری بریتانیا بعد از بارها رایزنی و چندین بار کناره‌گیری از مذاکرات، با حزب حاکم محافظه‌کار ائتلاف کردند تا دولت حداکثری تشکیل شود.

تلگراف خبر داد، این حزب کوچک ایرلندی برای نگه داشتن ترزا می رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر کنونی بریتانیا در قدرت به مدت دو سال بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) شرط کاهش چشمگیر مبلغ مالیات ایرلندشمالی را تعیین کرده است.

حزب محافظه‌کار بعد از شکست سنگین در انتخابات سراسری سه هفته پیش، کرسی‌های پیشین را در پارلمان بریتانیا از دست داد و حتی نتوانست نصف به اضافه یک کرسی را برای تشکیل دولت یکپارچه کسب کند.

حزب محافظه‌کار که اختلاف بسیاری با حزب اپوزیسیون کارگر و حزب لیبرال دموکرات همچنین اختلاف شدید با حزب ملی اسکاتلند دارد، برای جبران کرسی‌هایش فورا اعلام کرد با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلندشمالی ائتلاف می‌کند اما رایزنی‌ها برای این ائتلاف سه هفته طول کشید.

منبع: فارس

305

کد خبر: 801373

وب گردی

وب گردی