روستا آزاد: منشا حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی است/ حذف رشته ها تبعات زیادی برای جامعه دارد

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره بر اینکه منشا حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی بوده ، تاکید کرد: حذف این رشته ها تبعات زیادی برای جامعه، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

رضا روستا آزاد، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سابق این دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حذف بیش از 2هزار رشته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با حذف این رشته ها بسیاری از اعضای هیات علمی وکارمندان دانشگاه آزاد اسلامی بیکار می شوند. دانشگاه آزاد اسلامی از گذشته تاکنون درحوزه وزارت علوم و دستگاه هایی نظارت قرار نداشته است. در دولت های گذشته تلاش شد دانشگاه آزاد اسلامی طبق قوانین وزارت علوم جلو برود و در دولت یازدهم این موضوع پیگیری شد.

وی با اشاره به سابقه خود در شورای گسترش وزارت علوم گفت: موضوع دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در وزارت علوم وجود داشته است؛ در دولت یازدهم مدارا و تعامل گسترده با دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر شد.

روستا آزاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر گرایش اجتماعی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی با هم متفاوت است، گفت: به نظر می رسد حذف رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی یک کار سیاسی، غیرمعمول و متفاوت با گذشته است. بنابراین این یک اقدام سیاسی و در راستای اختلافات در داخل دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم است که متاسفانه از سر دلسوزی نیست و به علت تفاوت دیدگاه های اجتماعی است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه منشا این مسائل سیاسی است، گفت: هدف سیاسی پشت این کار است، حذف رشته ها باعث سردرگمی دانشجویان و بیکاری استادان و کارمندان می شود که ظاهرا برای برخی اهمیت ندارد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: باتوجه به تغییر جمعیتی که در کشور اتفاق افتاده، دانشگاه آزاد اسلامی با مشکل مالی روبه رو شده است، در مدیریت سابق به سمت مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص دوره دکتری حرکت کرد تا دانشگاه بتواند که مشکلش را حل کند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما اصل قضیه فراموش می شود و حاشیه به عنوان اصل قرار می گیرد، همه این مسائل تبعات زیادی برای جامعه، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می کند که ممکن است جبران ناپذیر باشد.

204/200

کد خبر: 801411

وب گردی

وب گردی