سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به کمیسیون آموزش مجلس می رود

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در روز یکشنبه 11 تیر به کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اقدام وزارت علوم را در حذف حدود 3هزار رشته تحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی را سیاسی دانست و گفت: نحوه برخورد وزارت علوم شائبه سیاسی بودن را ایجاد کرده است زیرا چرا در دوره قبل چنین امری اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: حتی رشته‌هایی که حدود 15 سال در دانشگاه آزاد ارائه می‌شد و در برخی واحدها دارای هیئت علمی بود، اکنون حذف شده است و امیدواریم وزارت علوم روش خود را در این مورد تغییر دهد.

نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه وزارت علوم تاکنون درباره حذف این رشته‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی توضیحی را ارائه نکرده است، گفت: کمیسیون آ‌موزش، تحقیقات و فناوری مجلس قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد زیرا حذف این رشته‌ها موجب تعطیلی صد واحد دانشگاهی در کل کشور می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: در این راستا یکشنبه جاری از نوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه گزارش جزئیات حذف این رشته‌ها برای حضور در کمیسیون دعوت کرده‌ایم تا ابعاد این موضوع کاملا بررسی و روشن شود و بعد از آن این موضوع را از وزارت علوم پیگیری می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

204/200

کد خبر: 801428

وب گردی

وب گردی