واشنگتن: قطر حمایت مالی تروریست‌ها را متوقف کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: قطر باید تأمین منابع مالی تروریست‌ها را متوقف سازد و گروه اخوان المسلمین بخشی از مشکل خاورمیانه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: اولویت دونالد ترامپ در موضوع بحران قطر، متوقف ساختن این کشور در مسیر تأمین منابع مالی تروریست هاست.

وی افزود: بحران کنونی فرصت خوبی برای ترغیب دوحه به توقف حمایت از گروه های تروریستی و جنبش حماس است. این بحران همچنین فرصتی است تا به دوحه ابلاغ شود که ضروری است تأمین منابع مالی گروه هایی را متوقف سازد که آمریکا نمی خواهد در منطقه وجود داشته باشند.

به گزارش العالم، نیکی هیلی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد با وجود اینکه واشنگتن در دوحه پایگاه نظامی دارد اما اهتمام بیشتر ترامپ به شکست داعش و تروریسم است.

در ادامه گزارش، نیکی هیلی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آمریکا از یک سو در قطر پایگاه نظامی و منافع دیگری دارد و ظاهرا از دوحه حمایت می کند و از سوی دیگر محاصره اعمال شده بر این کشور را تمجید می کند و اینکه سیاست خارجی آمریکا در این زمینه دوگانه است گفت: این مسأله پیچیده ای است، معتقدم فرصتی به وجود آمده است تا هر دو هدف را محقق سازیم. قطر منابع مالی حماس را در غزه و سایر مناطق تأمین کرده است، معتقدم دونالد ترامپ می خواهد داعش و تروریسم را شکست دهد. هدف نخست او از سفر به منطقه این بود که بگوید واجب است از تمامی این تهدیدات نجات یابیم. هنگامی که بحران قطر آغاز شد ترامپ بر تأمین منابع مالی سازمان های تروریستی از طرف این کشور تمرکز کرد.

هیلی افزود: می خواهم بگویم بله ما پایگاه هوایی و منافعی در قطر داریم اما تمرکز اصلی رئیس جمهور بر شکست داعش و تروریسم است.

نیکی هیلی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد گروه اخوان المسلمین و اینکه آیا این گروه بخشی از حل مشکلات در خاورمیانه است یا این که خود بخشی از مشکلات است و اینکه آیا آمریکا این گروه را سازمانی تروریستی می داند گفت: معتقدم این موضوعی نیست که به صورت مجدّانه در دولت آمریکا بررسی شود، من شخصا فعالیت های گروه اخوان المسلمین را نمی پسندم و معتقدم این گروه بیشتر از آن که بخشی از حل مشکلات باشد، بخشی از مشکلات است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 801638

وب گردی

وب گردی