پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین

.وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه آهن رشت – قزوین، از پیشرفت ۹۴ درصدی عملیات زیرسازی و پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات ریل گذاری راه آهن رشت قزوین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ معاون اول رئیس جمهور، وزیرراه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مقامات کشوری با حضور در استان گیلان از پروژه راه آهن رشت قزوین بازدید کردند.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت خاطرنشان کرد: ما علاقمند بودیم راه آهن رشت سریعتر به بهره برداری برسد، اما محدودیت‌های مالی دولت، گاهی طرح‌های مهم کشور را با تاخیر مواجه می‌کند.
عباس آخوندی با بیان اینکه با پیشرفت ۸۰ درصدی ریل‌گذاری، عملیات ریل‌گذاری در ۱۲۳ کیلومتر از مسیر به پایان رسیده گفت: این درحالی است که این رقم تا قبل از سال ۱۳۹۲، ۱۲ درصد بوده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: عملیات ریل‌گذاری مستقیم ۴۱ کیلومتر از مسیر ۱۶۴ کیلومتری این محور باقی‌مانده است که با احتساب خطوط ایستگاهی تا کنون ۱۴۲ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری انجام شده است.
وی به پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی عملیات زیرسازی این پروژه اشاره کرد و گفت: این رقم تا شهریورماه سال ۱۳۹۲، ۵۲ درصد بوده است که تا خرداد ماه سالجاری به ۹۴ درصد رسیده است.

به گفته آخوندی؛ این پروژه دارای ٥٧ دستگاه تونل، پنج دستگاه گالری به طول ۲۵ کیلومتر و ۵۰ دستگاه پل بزرگ به طول ۹ کیلومتر است.
وی عنوان کرد: پل حاشیه سد منجیل به طول هزار و ۴۳۱ متر، بزرگترین پل راه‌آهن در کشور محسوب می‌شود و به تازگی عملیات ریل‌گذاری آن آغاز شده است.
اخوندی اضافه کرد: سرعت این خط آهن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار‌های مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری است.
وی عنوان کرد: با اتمام این پروژه سالانه ۲. ۸ میلیون نفربه ظرفیت مسافر و ۷ میلیون تن سالانه به ظرفیت حمل بار کشور افزوده خواهد شد.
پس از بازدید از راه آهن، معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه از آزاد راه رشت - قزوین بازدید کردند و در جریان این بازدید وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن تکمیل آزاد راه رشت- قزوین خبر داد
آخوندی گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه تکمیل این آزاد راه را بررسی خواهیم کرد تا این طرح به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

402

کد خبر: 801642

وب گردی

وب گردی