گرمترین شهر اهواز ، خنک‌ترین شهر اردبیل /وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در برخی مناطق کشور از ابری بودن آسمان پایتخت و کاهش جزئی دمای هوا در اهواز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا احد وظیفه با بیان اینکه طی سه روز آینده اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت، اظهار کرد: طی این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در جنوب سمنان، جنوب تهران، برخی نقاط قم، اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی باد نسبتا شدید و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی امروز تا ظهر فردا نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد گفت: غرب دریای خزر نیز از اواخر جمعه تا ظهر شنبه به سبب وزش باد شمالی تا حدودی مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر، روز جمعه در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی، غرب گلستان و شرق مازندران و روز شنبه در غرب گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده بیان کرد: آسمان تهران روز جمعه کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی با گرد و خاک با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 38 درجه سانتی‌گراد و روز شنبه کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 37 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین درباره هوای اهواز طی دو روز آینده گفت: روز جمعه هوای این شهر صاف، در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال باد و گرد و خاک همراه با غبار صبح‌گاهی و کاهش دما با حداقل دمای 32 و حداکثر دمای 49 درجه سانتی‌گراد و روز شنبه نیز بر همین منوال است.

وظیفه در پایان اظهار کرد: گرم‌ترین شهر طی دو روز آینده اهواز با 49 درجه سانتی‌گراد در روز جمعه و شنبه و خنک‌ترین استان طی دو روز آینده اردبیل با کمینه دمای 12 و بیشینه دمای 27 درجه سانتی‌گراد در روز جمعه و کمینه دمای 13 و بیشینه دمای 26 درجه سانتی‌گراد در روز شنبه خواهد بود.

700

کد خبر: 801693

وب گردی

وب گردی