جدال ایران در خرید هواپیماهای چند میلیارد دلاری با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا

یک نشریه آمریکایی نوشت: با وجود سفارش‌های کلان ایران در خرید هواپیمای‌های مسافربری جدال این کشور با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا است تا این هواپیماها وارد ایران شوند.

به گزارش ایسکانیوز؛ نشریه آمریکایی «فوریس» در یادداشتی به نوسازی ناوگان هوایی ایران اشاره کرد و نوشت در مدت 18 ماه بعد از آنکه تحریم‌های اساسی بین‌المللی علیه ایران برداشته شدند، خطوط هوایی ایران سفارش بیش از 300 فروند هواپیما داده‌اند و 50 سفارش دیگر همچنان وجود خواهد داشت.

در یادداشت فوربس آمده است، این تعداد سفارش هواپیما دو برابر تمام پروازهای هواپیمایی هر 17 شرکت هواپیمایی کنونی در ایران است.

نویسنده فوربس ادامه داد، خرید این تعداد هواپیما به معنای میلیارد‌ها دلار معامله است؛ برای مثال ایران‌ایر که بیشترین تعداد هواپیما را به تعداد 220 فروند سفارش داده، تاکنون برای 80 هواپیمای بوئینگ 16 میلیارد دلار، و هواپیمایی آسمان برای خرید بوئینگ 6 میلیارد دلار معامله کرده‌اند.

یادداشت فوربس تاکید کرد، با این وجود همچنان سفارش این هواپیماهای بوئینگ محل جدال است چرا که نیازمند تایید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هستند تا به ایران وارد شوند.

فوربس یادآور شد معاملات دیگری وجود داشته که از آن جمله خرید چند فروند ایرباس بود که تا کنون تعدادی از آن‌ها وارد ایران شده‌اند و قرار است مابقی نیز قبل از پایان سال 2018 وارد ایران شوند.

منبع: فارس

402

کد خبر: 801711

وب گردی

وب گردی