اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه با فیبر نوری محقق می‌شود

معاون وزیر ارتباطات متوسط سرعت اینترنت در ایران را ۵ مگابیت بر ثانیه می‌داند و پیش‌بینی می‌کند سرعت اینترنت تا ۴ سال آینده به ۲۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون وزیر ارتباطات اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات در سال جاری را تحقق بخشی به اهداف برنامه‌ی ششم توسعه اعلام کرد. از جمله اهداف این برنامه تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات است که با تحقق آن سرعت دسترسی کاربران به اینترنت تا سال ۱۴۰۰ به ۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. در حال حاضر سرعت متوسط سرعت اینترنت در ایران ۵ مگابیت بر ثانیه است.

برات قنبری سرعت متوسط دسترسی به اینترنت داخلی را در حال حاضر ۵ مگابیت بر ثانیه اعلام کرد. به گفته‌ی او تا قبل از راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه متوسط سرعت اینترنت به ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه هم نمی‌رسید.

تا چهارسال آینده قرار است سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت برسد و در همین حال به صورت موازی اجرای طرح شبکه دسترسی فیبر نوری منازل نیز پیش برده شود تا سرعت اینترنت به ۱۰۰ مگابیت برسد.

بعد از شبکه‌ی ملی اطلاعات، اولویت‌های دولت به گفته‌ی قنبری تحقق دولت الکترونیک، توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی، توسعه شبکه فیبر نوری و نیز توسعه محتوای بومی بر مبنای راه اندازی موتور جستجوی بومی هستند و در کنار این برنامه‌ها ایجاد و راه اندازی پارک و کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت منابع کمیاب ملی و آزادسازی فرکانس، یکپارچه سازی آدرس و کدپستی ایرانیان و نیز طراحی و ساخت ماهواره بومی پروژه‌ها دارای اهمیتی است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید اجرایی شود.

این پروژه‌ها به صورت همزمان و موازی پیش خواهند رفت و معاون وزیر اعلام کرده است که به دنبال تامین منابع مالی هستند و در حال حاضر مشکلی در تامین اعتبار مالی پروژه‌ها وجود ندارد.

401

کد خبر: 801781

وب گردی

وب گردی