لزوم سیاست گذاری کلان دولت برای توسعه قطعه سازی در ایران

یک فعال در صنعت قطعه سازی کشور بخشی از چالش های موجود در صنعت قطعه سازی را نبود برنامه ریزی دقیق در این حوزه از صنعت می داند و می گوید : نبود معیار و برنامه ای دقیق در حوزه تولید قطعه سازان عملا مانع بزرگی را در مسیر رشد و توسه این صنعت ایجاد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام شهریاری با اشاره به اینکه هم اکنون کلیه برنامه ها و ظرفیت سازی های موجود در حوزه قطعه سازی بر اساس معیار و تولیدات قبلی است، اظهار داشت: باید معیار و برنامه مشخصی برای وضعیت جدید در این صنعت تبیین شود.

وی در ادامه با وجود پرداخت بخش کمی از مطالبات معوقه در این صنعت گفت : متاسفانه همچنان نقدینگی و وجود مطالبات معوقه قطعه سازان از خودروسازان موانع زیادی را برای تولید و بروزرسانی در این بخش ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد : امید است طی ماههای آتی مشکل قطعه سازان در این بخش ها نیز حل شود و واحدهای تولیدی از سرگردانی بوجود امده ، رها شوند .

وی تاکید کرد : پیش بیی می شود با آغاز فعالیت دولت جدید مسیری که برای توسعه اقتصادی و صنعتی در کشور همواره شده ، تداوم یافته و جریان تولید و همکاری ها در صنعت خودرو و قطعه سازی شتاب بهتری به خود گیرد.

وی اظهار داشت : انتظار می رود با بهبود شرایط ، شاهد حضور پر رنگ تر سرمایه گذار خارجی برای نوسازی خطوط تولید و عرضه تولیدات جدیدو به روز تر باشیم.

وی تصریح کرد : برای دستیابی به اهداف توسعه قطعه سازی در ایران باید بستر و زیر ساخت های لازم در این بخش فراهم گردیده و موانع توسعه و جذب سرمایه گذار خارجی در این صنعت برطرف شود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با تاکید بر اینکه باید سیاست های کلان دولت بستر لازم برای تولید رقابتی را فراهم نماید ، افزود : با ارائه سیاست ها و ایجاد بستر مناسب یقینا قطعه سازان داخلی می توانند از شرایط موجود نهایت بهره را برده و در مسیر توسعه گام بر دارند.

شهریاری افزود : البته ورود سرمایه گذاران خارجی گامی مهمی و رو به جلو در قطعه سازی ایران است . هر چند همچنان مشکلات و گره هایی در خصوص تضامین سرمایه گذاران خارجی در کشور وجود دارد که امید می رود با تصمیمات جدید دولت این مانع نیز برطرف شود.

401

کد خبر: 801789

وب گردی

وب گردی